První vůz Volvo vybavený airbagem sjel z výrobního pásu v roce 1987 – a během následujících dvaceti let společnost Volvo Cars neustále pracovala na vylepšení technologie airbagu ve snaze zlepšit ochranu v případě čelních i bočních nárazů.
Mezi světová prvenství značky Volvo patří boční airbagy umístěné v sedačkách vozu a nafukovací clony.
Již řadu let tvoří airbagy součást standardní výbavy, avšak ve svých počátcích jak technologie samotná, tak její spolehlivost byly terčem vyhrocených diskusí. Tehdy byly mnohé z těchto obav oprávněné. "Docílit toho, aby se airbag nafoukl, není takový problém; problém je, aby se nafoukl ve správnou chvíli,“ vysvětluje Lennart Johansson, vedoucí sekce vývoje produktů pro interiér vozů Volvo.
Začalo to v padesátých letech První pokusy o vývoj airbagu se objevily již na počátku padesátých let, nicméně jejich technologie měla k dokonalosti daleko. Jeden z patentů z roku 1955 popisuje systém podobný dnešnímu, ale s podstatným rozdílem: airbag aktivoval sám řidič stisknutím tlačítka… Další diskusi vyvolalo použití pyrotechnické nálože jako prostředku k nafouknutí airbagu. Předmětem těchto dohadů bylo jak zacházení s výbušninami během výroby, tak potenciální rizika plynoucí z instalace airbagu do vozu. Vývoj technologie airbagu urychlil kontroverzní americký zákon z roku 1984. Ten byl zaměřen na nebezpečí, které hrozí cestujícím, pokud nepoužijí bezpečnostní pás. Zákon stanovil, že do tří let musí být nové vozy vybaveny ochrannými prostředky, k jejichž aktivaci není třeba zásah posádky.
Spolupráce s bezpečnostními pásy Nejlepší volbou se záhy ukázal být airbag. Podle mnohých mohl dokonce nahradit tříbodové bezpečnostní pásy, které rovněž poprvé představilo ve svých vozech Volvo, již v roce 1959. Avšak Volvo s úspěchem argumentovalo, že nejlepších výsledků na poli ochrany bude dosaženo pouze vzájemnou spoluprací bezpečnostních pásů a airbagů. „Více airbagů nemusí nutně znamenat vyšší celkovou bezpečnost vozu. Klíčové je uvažovat o airbagu jako o součásti systému, kde je v případě nárazu interakcí struktury vozu, bezpečnostních pásů a airbagů zajištěna optimální absorpce působících sil,“ doplňuje Lennart Johansson. Prvním vozem s airbagem ve standardní výbavě se v roce 1991 stalo Volvo 850. Světová prvenství v ochraně při bočním nárazu
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.