Češi si drží a dovážejí klasická auta

Čím dál víc lidí hledá ojeté vozy jako alternativu k autům novým
Čím dál víc lidí hledá ojeté vozy jako alternativu k autům novým, foto: AC&C Public Relations
ČTK , AutoRoad.cz 27. dubna 2023 00:06
Sdílej:

Stáří tuzemského vozového parku se za posledních deset let zvýšilo o 2,2 roku na 16 let. Auta na českých silnicích jsou v průměru třetí nejstarší v Evropě. Evropský průměr je přitom 12 let. ČTK to dnes v tiskové zprávě sdělil Svaz dovozců automobilů.

Na konci prvního čtvrtletí bylo v registru vozidel 6,472 milionu osobních aut, což je o zhruba 47.000 víc než na začátku roku. V samotném březnu bylo zaregistrováno 22.378 nových osobních automobilů a registrace tak poprvé od covid-19 překonaly čísla z doby před pandemií.

Starší vozový park než v Česku je jen v Estonsku (16,8 roku) a Řecku (17 let). Vůbec nejmladší osobní auta v průměru jezdí v Lucembursku (7,6 roku), Dánsku (8,5 roku) a Rakousku (8,7 roku). Sousední Slovensko je na hodnotě 14,3 roku

Svůj podíl na stárnutí vozidel v ČR má stáří ojetých vozů dovážených ze zahraničí. Jen v loňském roce tvořily osobní automobily starší deseti let celkem 52,61 procenta všech dovezených aut a vozy starší 15 let se na dovozu podílely 23,77 procenta.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.