Stáří tuzemského vozového parku se za posledních deset let zvýšilo o 2,2 roku na 16 let. Auta na českých silnicích jsou v průměru třetí nejstarší v Evropě. Evropský průměr je přitom 12 let. ČTK to dnes v tiskové zprávě sdělil Svaz dovozců automobilů.
Na konci prvního čtvrtletí bylo v registru vozidel 6,472 milionu osobních aut, což je o zhruba 47.000 víc než na začátku roku. V samotném březnu bylo zaregistrováno 22.378 nových osobních automobilů a registrace tak poprvé od covid-19 překonaly čísla z doby před pandemií.
Starší vozový park než v Česku je jen v Estonsku (16,8 roku) a Řecku (17 let). Vůbec nejmladší osobní auta v průměru jezdí v Lucembursku (7,6 roku), Dánsku (8,5 roku) a Rakousku (8,7 roku). Sousední Slovensko je na hodnotě 14,3 roku
Svůj podíl na stárnutí vozidel v ČR má stáří ojetých vozů dovážených ze zahraničí. Jen v loňském roce tvořily osobní automobily starší deseti let celkem 52,61 procenta všech dovezených aut a vozy starší 15 let se na dovozu podílely 23,77 procenta.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?