Dovoz ojetých osobních aut do Česka v lednu meziročně klesl o 13,5 procenta na 11.599 vozů. S výjimkou covidového roku 2021 bylo dovozy v tomto měsíci nejnižší za posledních šest let. Vyplývá to podle ČTK z údajů Svazu dovozců automobilů.
Průměrné stáří dovezených vozů je 11,1 roku, což je o půl roku více než ve stejném období loni. Podíl vozidel starších deseti let je 53,7 procenta, což je o 1,5 procentního bodu více než loni. Z toho vozů starších 15 let je 25,4 procenta, tedy o dva body meziročně více.
Nejvíce dováženou značkou byla Škoda s 2589 importovanými ojetinami, druhý skončil Volkswagen s 2203 vozy a třetí Ford s 890 vozy. Na dalších místech jsou tradičně prémiové německé značky BMW, Mercedes a Audi. Ve stejném období si Češi dovezli jeden ojetý Rolls-Royce, tři Ferrari, dvě Lamborghini a 13 trabantů.
"Pokles je pro český autopark samozřejmě pozitivní zpráva, protože jde většinou o vozy starší deseti a dokonce i 15 let, což negativně přispívá k rychlému stárnutí vozů na našich silnicích. Je otázkou, jestli současný silný kurz koruny nepovede u dovozů ojetin k opětovnému růstu. To ukážou následující měsíce. Zásadní vliv budou mít i zimní počasí, sníh a mrazy, které podle našich zkušeností mohou příliv ojetin ze zahraničí výrazně omezit,“ uvedla generální ředitelka skupiny Aures Holdings Karolína Topolová.
Prodej nových osobních aut v tuzemsku v lednu stoupl o 5,4 procenta na 17.137 vozů.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?