Dovoz ojetých osobních aut do Česka v lednu meziročně klesl o 13,5 procenta na 11.599 vozů. S výjimkou covidového roku 2021 bylo dovozy v tomto měsíci nejnižší za posledních šest let. Vyplývá to podle ČTK z údajů Svazu dovozců automobilů.
Průměrné stáří dovezených vozů je 11,1 roku, což je o půl roku více než ve stejném období loni. Podíl vozidel starších deseti let je 53,7 procenta, což je o 1,5 procentního bodu více než loni. Z toho vozů starších 15 let je 25,4 procenta, tedy o dva body meziročně více.
Nejvíce dováženou značkou byla Škoda s 2589 importovanými ojetinami, druhý skončil Volkswagen s 2203 vozy a třetí Ford s 890 vozy. Na dalších místech jsou tradičně prémiové německé značky BMW, Mercedes a Audi. Ve stejném období si Češi dovezli jeden ojetý Rolls-Royce, tři Ferrari, dvě Lamborghini a 13 trabantů.
"Pokles je pro český autopark samozřejmě pozitivní zpráva, protože jde většinou o vozy starší deseti a dokonce i 15 let, což negativně přispívá k rychlému stárnutí vozů na našich silnicích. Je otázkou, jestli současný silný kurz koruny nepovede u dovozů ojetin k opětovnému růstu. To ukážou následující měsíce. Zásadní vliv budou mít i zimní počasí, sníh a mrazy, které podle našich zkušeností mohou příliv ojetin ze zahraničí výrazně omezit,“ uvedla generální ředitelka skupiny Aures Holdings Karolína Topolová.
Prodej nových osobních aut v tuzemsku v lednu stoupl o 5,4 procenta na 17.137 vozů.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?