Alpine oznamuje otevření svého prvního prodejního místa v České republice. Své brány otevře na konci června 2022. Po Maďarsku a Slovinsku je vstup do Česká republiky plně v souladu se strategií silné mezinárodní expanze značky Alpine. Cílem strategie pronikání na nové trhy a rozšiřování evropské dealerské sítě je podpořit rozvoj prodeje značky Alpine.
První centrum Alpine, které bude v Praze, bude provozovat jeden z největších prodejců vozů Renault a Dacia, společnost Pyramida Průhonice. Showroom o rozloze 180 m2 se nachází na jedné z nejoblíbenějších nákupních ulic ve městě, v nákupní zóně Průhonice. V showroomu budou použity nejnovější prvky vizuální identity značky a zákazníkům bude nabízen 100% zážitek « Alpine ».
« Jsme nadšení, že máme možnost uvést značku Alpine na český trh. Značka Alpine v sobě spojuje tradici, specializovanou „zakázkovou“ výrobu, zkušenosti na poli výzkumu a vývoje a popularitu Formule 1. Legendární model Alpine A110 si získal srdce nejen fanoušků motoristického sportu svojí mrštností, rychlostí a zejména pak jedinečným řidičským zážitkem za volantem. Modelová řada Alpine se bude postupně rozvíjet a doplňovat a zasáhne i do dalších segmentů. Otevření Alpine centra v České republice je součástí expanze značky v Evropě s cílem propagovat jedinečný sportovní styl života, který je založen na tradičním DNA značky Alpine a současně i na posledních inovacích skupiny Renault », řekl Zdeněk Grunt, generální ředitel společnosti Renault Česká republika.
HISTORIE ALPINE
Značka založená v r.1955
Společnost Alpine založil v roce 1955 Jean Rédélé, mladý muž s vášní pro závodění. Svou společnost pojmenoval po svém oblíbeném závodišti: Alpy. Když byl v roce 1962 představen první silniční vůz A110, společnost se začala rozvíjet. V této době společnosti Alpine a Renault úzce spolupracovaly a vozy Alpine se prodávaly a servisovaly v prodejnách Renault. Počátkem 70. let se Alpine stala významnou silou ve vrcholných soutěžích rallye. V roce 1971 se Alpine poprvé umístila na prvních třech příčkách na slavné Rallye Monte Carlo a v roce 1973 znovu.
V témže roce se stal vítězem mistrovství světa v rallye. Současně se zvýšil prodej silničních vozů Alpine. Společnost Alpine postavila v roce 1969 v Dieppe speciální továrnu - na stejném místě, kde se dnes vyrábí model A110 - a v roce 1971 zahájila výrobu modelu A310. O dva roky později kupuje společnost Alpine skupina Renault. Nejslavnějšího triumfu v motorsportu dosáhla Alpine v roce 1978, kdy vyhrála závod 24 hodin Le Mans. V 70. a 80. letech továrna pokračovala ve výrobě inovativních silničních vozů, včetně modelů A310 V6 a GTA. Výroba Alpine byla definitivně ukončena v roce 1995. V roce 2017 značka představila nový model A110, sportovní vůz, který je věrný nadčasovým zásadám Alpine, tedy kompaktnosti, lehkosti, agilitě a radosti z jízdy.
V roce 2021 se společnosti Alpine Cars, Renault Sport Cars a Renault Sport Racing spojily pod vlajkou Alpine a staly se značkou Skupiny Renault pro inovativní, autentické a exkluzivní sportovní vozy.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?