Alpine oznamuje otevření svého prvního prodejního místa v České republice. Své brány otevře na konci června 2022. Po Maďarsku a Slovinsku je vstup do Česká republiky plně v souladu se strategií silné mezinárodní expanze značky Alpine. Cílem strategie pronikání na nové trhy a rozšiřování evropské dealerské sítě je podpořit rozvoj prodeje značky Alpine.
První centrum Alpine, které bude v Praze, bude provozovat jeden z největších prodejců vozů Renault a Dacia, společnost Pyramida Průhonice. Showroom o rozloze 180 m2 se nachází na jedné z nejoblíbenějších nákupních ulic ve městě, v nákupní zóně Průhonice. V showroomu budou použity nejnovější prvky vizuální identity značky a zákazníkům bude nabízen 100% zážitek « Alpine ».
« Jsme nadšení, že máme možnost uvést značku Alpine na český trh. Značka Alpine v sobě spojuje tradici, specializovanou „zakázkovou“ výrobu, zkušenosti na poli výzkumu a vývoje a popularitu Formule 1. Legendární model Alpine A110 si získal srdce nejen fanoušků motoristického sportu svojí mrštností, rychlostí a zejména pak jedinečným řidičským zážitkem za volantem. Modelová řada Alpine se bude postupně rozvíjet a doplňovat a zasáhne i do dalších segmentů. Otevření Alpine centra v České republice je součástí expanze značky v Evropě s cílem propagovat jedinečný sportovní styl života, který je založen na tradičním DNA značky Alpine a současně i na posledních inovacích skupiny Renault », řekl Zdeněk Grunt, generální ředitel společnosti Renault Česká republika.
HISTORIE ALPINE
Značka založená v r.1955
Společnost Alpine založil v roce 1955 Jean Rédélé, mladý muž s vášní pro závodění. Svou společnost pojmenoval po svém oblíbeném závodišti: Alpy. Když byl v roce 1962 představen první silniční vůz A110, společnost se začala rozvíjet. V této době společnosti Alpine a Renault úzce spolupracovaly a vozy Alpine se prodávaly a servisovaly v prodejnách Renault. Počátkem 70. let se Alpine stala významnou silou ve vrcholných soutěžích rallye. V roce 1971 se Alpine poprvé umístila na prvních třech příčkách na slavné Rallye Monte Carlo a v roce 1973 znovu.
V témže roce se stal vítězem mistrovství světa v rallye. Současně se zvýšil prodej silničních vozů Alpine. Společnost Alpine postavila v roce 1969 v Dieppe speciální továrnu - na stejném místě, kde se dnes vyrábí model A110 - a v roce 1971 zahájila výrobu modelu A310. O dva roky později kupuje společnost Alpine skupina Renault. Nejslavnějšího triumfu v motorsportu dosáhla Alpine v roce 1978, kdy vyhrála závod 24 hodin Le Mans. V 70. a 80. letech továrna pokračovala ve výrobě inovativních silničních vozů, včetně modelů A310 V6 a GTA. Výroba Alpine byla definitivně ukončena v roce 1995. V roce 2017 značka představila nový model A110, sportovní vůz, který je věrný nadčasovým zásadám Alpine, tedy kompaktnosti, lehkosti, agilitě a radosti z jízdy.
V roce 2021 se společnosti Alpine Cars, Renault Sport Cars a Renault Sport Racing spojily pod vlajkou Alpine a staly se značkou Skupiny Renault pro inovativní, autentické a exkluzivní sportovní vozy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.