Ministerstvo financí (MF) dnes vyzvalo čerpací stanice k dennímu hlášení průměrné denní prodejní ceny benzinu a nafty. Pravidelné informování začne v úterý a ministerstvo bude požadovat rozšíření dodávaných informací za každou čerpací stanici i zpětně až ke dni 15. února. První výsledky bude mít úřad v horizontu jednoho týdne, kdy bude schopen rozhodnout, zda tržní situace umožňuje zásah státu formou cenové regulace stanovující maximální výši marží. ČTK to dnes řekl mluvčí ministerstva Tomáš Weiss. V Česku je téměř 4000 čerpacích stanic, předseda Unie nezávislých petrolejářů ČR Ivan Indráček dnes uvedl, že čerpací stanice úkol splní.
Vyhodnocení shromážděných dat začne obratem po obdržení prvních reportů a bude ho mít na starost sekce finanční řízení a audit ministerstva financí, které má v případě zjištění nepřiměřeného navyšování marží v rukou nástroje cenového regulace. "Čerpačky to určitě zatíží, každá povinnost zatěžuje. Za sebe mohu říct, že toto opatření respektujeme jako pochopitelné ve chvíli, kdy spotřebitelé mají obavy, že si čerpačky účtují nepřiměřené marže. Splníme ho," řekl Indráček.
Zjišťování výše marží čerpacích stanic je jedním z nástrojů vlády kvůli rekordním cenám pohonných hmot. Vláda v reakci na růst cen ve středu rozhodla také o zrušení povinného přimíchávání biosložky do pohonných hmot a o zrušení silniční daně pro osobní automobily, dodávky a nákladní auta do 12 tun.
Ministerstvo financí vyzve čerpací stanice k dennímu hlášení ve spolupráci s Českou asociací petrolejářského průmyslu a obchodu a Unií nezávislých petrolejářů. "Pro účely tohoto reportingu se na MF dnes finalizuje IT řešení s cílem minimalizovat administrativní zátěž na straně čerpacích stanic i na straně státu při kontrole reportovaných cenových informací a jejich následném porovnání s vývojem cen pohonných hmot na komoditní burze v Rotterdamu," uvedl Weiss.
Průměrná cena benzinu v Česku v sobotu poprvé od začátku ruské invaze na Ukrajinu klesla, a to o 14 haléřů na 47,12 koruny za litr. Nafta naproti tomu nadále zdražuje. Její průměrná cena stoupla o prvním víkendovém dni o 12 haléřů na 49,53 koruny. Vyplývá to z údajů společnosti CCS, která ceny paliv sleduje. Nedělní průměrné ceny zatím CCS nezveřejnila.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?