Na stánku Renaultu je pěkně živo, národní premiéra Megane E-Tech a Dacia Spring

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 12. listopadu 2021, 21:38 Google+

Právě probíhá výstava e-Salon na pražském výstavišti PVA. Kromě jiných zde má svůj stánek automobilka Renault se svou dceřinou Dacií. Kromě již dobře známých elektrifikovaných modelů zde představil nový Megane E-Tech a nejlevnější elektromobil na českém trhu Dacii Spring.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Renault Megane E-Tech

Renault Megane E-Tech | foto: Petr Boháč

Sdílejte článek

Renault Megane E-Tech

ELEKTRICKÝ DESIGN V GENECH

Díky platformě určené pro elektrický pohon zahajuje nový Megane E-Tech nový designový jazyk „sensual-tech“, který umožní zdůraznit elegantní a zároveň dynamickou osobnost. 

PORUŠUJE ZÁKONITOSTI

První model nové generace „nativních“ elektromobilů Renault – nový Megane E-Tech je zároveň první model, který se pyšní novým logem značky. Představuje přelomový design, který porušuje zákonitosti tradičního kompaktního hatchbacku.

img-responsive

Renault Megane E-Tech | foto: Petr Boháč

Nový designový jazyk „Sensual-tech“

Image značky, design značky Renault, se vyvíjí a stává se více „tech“. Přestože si zachovává 

smyslné tvary, které se podílely na jeho nedávném úspěchu, obsahuje velmi technologické prvky (zadní mikro optická světla LED, obrazovku OpenR) a další, jejichž podoba se inspirovala předměty high-tech a světem hi-fi (výdechy ventilace, laserové gravírování na spodním prahu dveří).

Jedinečné a dynamické proporce

s prodlouženým rozvorem (2,70 m a celkovou délkou 4,21 m) a zmenšenými převisy nové platformy CMF-EV má Megane E-Tech jedinečné proporce. Rekordně tenká baterie (pouze 110 mm!) umožnila vylepšit vnější proporce, ale také překonat omezení poměru vnější velikosti a vnitřního prostoru, a to díky snížení těžišti pro ještě větší potěšení a dynamiku řízení.

A konečně nový Megane E-Tech spojuje svou kompaktnost a výšku (1,50 m) s velikostí, která dává již zvenčí znát prostornost interiéru.

Aerodynamika a účinnost

Dojem robustnosti zanechává přítomnost atributů, které evokují svět crossoverů: velká dvacetipalcová kola, ochrana podvozku a podběhů, vysoká linie karosérie. Svažující se střecha, široký rozchod kol a zapuštěné kliky dveří připomínají svět kupé. Výška, prostornost a objem zavazadlového prostoru zase odkazují na svět tradičních „hatchbacků“ segmentu C.

Elegantní a výrazné barvy

Při uvedení nového Megane E-Tech se nabízí šest elegantních a výrazných barev karosérie: šedá Rafale, šedá Schiste, modrá Nocturne, červená Flamme, černá Etoilé a bílá Glacier. Pro lepší personalizaci exteriéru je možné zvolit dvoubarevné provedení s odlišnou barvou střechy, sloupků a v závislosti na výbavě i kryty vnějších zrcátek v odstínu šedá Schiste, černá Etoilé a bílá Glacier s véce než 30 možnými kombinacemi.

img-responsive

Renault Megane E-Tech | foto: Petr Boháč

ZVÝŠENÝ ELEKTRICKÝ VÝKON

Nový Megane E-Tech poskytuje díky novému pohonnému ústrojí výkon až 160 kW a točivý moment 300 Nm, ale také čtyři úrovně rekuperačního brzdění, které ještě zvyšuje potěšení z elektrického motoru.

Motor nové generace 

Motor nového Megane E-Tech je zcela nový. Byl vyvinut v rámci Aliance za spolupráce jednotlivých partnerů. Vyrábí se na dvou místech: v Japonsku (Nissan) a ve Francii Renault) v továrně v Cléonu.

Jde o synchronní motor s vinutým rotorem, což je technologie, na které Renault pracoval deset let a která bude pro Renault Group a Alianci představovat budoucnost. Poskytuje lepší výkon než technologie motoru s permanentními magnety a absence vzácných nerostů omezuje jeho dopad na životní prostředí a náklady na produkci.

Díky optimalizovanému designu je tento motor kompaktní a váží pouze 145 kilo (včetně převodovky), což je o 10 % menší hmotnost než u ZOE, a to navzdory výrazně vyššímu výkonu a točivému momentu. Pod kapotou nového Megane E-Tech 100% elektrický se budou nabízet dvě verze:

- 96 kW (130 k) a 250 Nm

- 160 kW (218 k) a 300 Nm

Výkonnější varianta umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 7,4 sekund.

Rekuperační brzdění v nabídce

K dispozici jsou čtyři úrovně rekuperačního brzdění, které je možné volit pádly umístěnými pod volantem: od úrovně 0 (žádné rekuperační brzdění) po úroveň 3 (maximální rekuperace a optimalizované brzdění motorem pro velmi intuitivní řízení ve městě).

Základní informace o novém Megane E-Tech

PODVOZEK

Nová modulární platforma CMF-EV jen pro elektrické vozy.

Přední náprava typu McPherson, zadní náprava víceprvková.

MULTIMEDIÁLNÍ SYSTÉM

OpenR link s operačním systémem Google Android.

Vestavěné služby Google včetně Google Maps (odpadá nutnost zrcadlení smartphonu).

Přístrojový štít 12,3“ v sérii pro všechny verze

Displej multimediálního systému 9“ (základní výbava equilibre), 12“ (techno, iconic)

Prémiový audiosystém Harman Kardon s 9 reproduktory (techno na přání, iconic v sérii)

img-responsive

Renault Megane E-Tech | foto: Petr Boháč

DOSTUPNÉ BATERIE A NABÍJENÍ

Na evropském trhu budou k dispozici tyto varianty. Definitivní nabídka se v ČR bude lišit.

Baterie 40 kWh, nabíjení 7 kW AC, bez nabíjení DC, dojezd cca 300 km

Baterie 40 kWh, nabíjení 22 kW AC, bez nabíjení DC, dojezd cca 300 km

Baterie 60 kWh, nabíjení 7 kW AC, DC 130 kW, dojezd cca 450–470 km

Baterie 60 kWh, nabíjení 22 kW AC, DC 130 kW, dojezd cca 450–470 km

Baterie od LG Chem (Polsko)

Dobíjení z 10-80 % za 29 minut (DC 130 kW)

DOJEZD

Baterie 40 kWh, dojezd cca 300 km (ve fázi homologace)

Baterie 60 kWh, dojezd cca 450–470 km (ve fázi homologace)

DOSTUPNÉ MOTORIZACE

Motorizace o výkonu 130 koní pro baterii 40 kWh

Motorizace o výkonu 130 koní pro baterii 60 kWh (pouze pro verzi business – nedostupné v ČR)

Motorizace o výkonu 220 koní pro baterii 60 kWh

Maximální rychlost: elektronicky omezena na 160 km/h

Zrychlení z 0-100 km/h: 7,4 s pro verzi o výkonu 220 koní.

ROZMĚRY

Megane E-Tech spadá do segmentu C-hatchback. POZOR! Nejedná se o SUV nebo crossover, vozidlo má na výšku pouze 150 cm (jen o 6 cm více než konvenční Megane).

Megane E-Tech elektrický je kompaktnější než spalovací model Megane, díky platformě pro čistě elektrické vozy je prostornější.

Délka: 421 cm

Šířka: 178 cm (bez vnějších zpětných zrcátek)

Výška: 150 cm

Rozvor: 270 cm

Objem zavazadlového prostoru: 440 l

img-responsive

Renault Megane E-Tech | foto: Petr Boháč

Toto jsou informace přímo od Renaultu, které byly zmíněné při národní premiéře Méganu E-Tech. Na vlastní subjektivní názor je prozatím brzy. Mohu jen říct, že zvenčí vypadá novinka velmi moderně a největší překvapení mě čekalu uvnitř. Použité materiály a zpracování interiéru ve mě zanechaly dojem, jako bych seděl v německé "prémiovce" s ne francouzském hatchbacku nižší střední třídy. Doufám, že se brzy dočkáme a Megane E-Tech přistane v naší redakční garáži k pořádnému otestování.

img-responsive

Dacia Spring EV | foto: Petr Boháč

Dacia Spring
Hned vedle nového Meganu stála hned dvojice jiných koncernových elektromobilů, které většina návštěvníků e-Salonu uvidí poprvé na vlastní oči a bude je možná zajímat ještě více, než elektrický Megane. Těmi jsou Daice Spring, které jsou s cenou pod 450 tisíc Kč nejlevnějšími elektromobily na našem trhu.

Stejně jako u Megane E-Tech i u Daice Spring je brzy dělat nějaké závěry o tom, jaká je, či asi může být. Na první pohled mi příjde malá. Ale opravdu malá. Taky aby ne, když je pouze 3734 mm dlouhá a 1579 mm široká. Zato rozvor 2430 mm a výška 1516 mm zase tak špatné parametry nejsou.

img-responsive

Dacia Spring EV | foto: Petr Boháč

Jestli mě u Megane E-Tech překvapil interiér, pak ve Springu mi téměř vyrazil dech. Ač malé auto levné značky, se mi jeho interiér moc líbil. Na oko i na dotek působí daleko lépe, než jsem očekával. Také místa je pro 4 dospělé osoby dostatek a k tomu ještě nabízí 280 litrů pro zavazadla.

V plánu je i Cargo, homologovaná užitková verze N1, bez zadních sedadel a s objemem nákladového prostoru 1 100 litrů. To mi přijde jako skvělý parťák pro všechny kurýry z Dáme gáblík, Houska a spol.

Ve městě zcela jistě postačí výkon pouhých 33 kW (45 koní) a 125 N.m. točivého momentu. To umožňuje elektrické Dacii zrychlit z 0 na 100 km/h za 19,1 a pokračovat dál až ke 125 km/h. S baterií o kapacitě 26,8 kWh by měl Spring ujet v kombinované cyklu 230 km a pouze po městě dokonce 305 km.

Dobrá zpráva na závěr. Dacia Spring není na e-Salonu pouze k vidění, ale je též ve flotile zkušebních vozů a tak si ji mohou zákazníci vyzkoušet.

Vytisknout

Diskuze: Na stánku Renaultu je pěkně živo, národní premiéra Megane E-Tech a Dacia Spring

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Porsche 718 Cayman GT4 RS

Nejostřejší Cayman historie zvládne Severní smyčky Nürburgringu za 7:04,511…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud