Cena zimních pneumatik se meziročně zvýšila průměrně zhruba o šest procent. Důvodem je podle sdělení ČTK zejména nedostatek výrobních surovin a drahá námořní kontejnerová doprava. Za sadu zimních pneumatik si tak letos řidiči připlatí v průměru téměř 500 Kč. Přes vyšší ceny poptávka roste a v polovině září se prodalo o 60 procent více pneu než před rokem a o čtvrtinu více než v roce 2019. Vyplývá to z údajů serveru Pneumatiky.cz.
Zdražování se týká všech výrobců, ale nejvíce podle ředitele Pneumatiky.cz Vojtěcha Schwangmaiera opět zdraží některé značky pneumatik z Číny. Dražší dopravou tak tyto pneumatiky postupně ztrácí svou hlavní konkurenční výhodu. Už na jaře řada čínských pneu nebyla schopna cenově konkurovat v ekonomické třídě evropským značkám, a prodejcům se proto nevyplatilo pneumatiky z Asie dovážet.
Navzdory zdražení však lze podle Schwangmaiera očekávat vyšší zájem o zimní pneumatiky než v minulém roce. "Byť se ani letos při cestování v zimě některým omezením pravděpodobně nevyhneme, zatím to vypadá, že řidiči konečně vyrazí i na hory. To přirozeně podpoří zájem o nové zimní pneu," řekl ČTK. To by mohlo znamenat horší dostupnost některých rozměrů v hlavní sezóně přezouvání, tedy především v druhé polovině října a první polovině listopadu.
Posilují prémiové značky. Jejich podíl v prodejích letos stoupl o čtyři procentní body na 38 procent. Naopak ekonomické pneu sedm procentních bodů ztratily a jejich podíl klesl na 47 procent. Řidiči se tak po epidemii koronaviru vrací k běžnému chování a častěji volí bezpečnější pneu, za které více utratí.
Nejoblíbenější značkou zimních pneumatik je tradičně český Barum, na kterou minulou zimní sezónu přezouvalo 20 procent řidičů. Ve střední třídě má na trhu zimních pneumatik nejsilnější pozici jihokorejský výrobce Hankook a v prémiové třídě jsou nejoblíbenější finský Nokian a německý Continental.
Zájem o celoroční pneumatiky vzrostl za pět let o 151 procent na 6,8 procenta. Jako nejčastější důvody pro nákup celoročních pneumatik uvedlo 34 procent řidičů pohodli, kdy nemusí přezouvat na druhou sadu. Dalších 27 procent řidičů volí celoroční pneumatiky kvůli úspoře za druhou sadu a podle 22 procent jsou zimy v posledních letech mírnější.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.