Evropská verze ruského terénního obytného automobilu je konečně k dispozici v rámci české i evropské prodejní sítě. Model 2206 Bajkal AMC je postaven na základech legendárního off-roadu UAZ 2206 (Buchanka), takže se nabízí v zelené khaki, světle šedé a v jubilejní (bílo-zelené) barvě.
Želená báze tedy zůstává, mění se pouze prostor pro posádku, který nyní nabídne tři nebo čtyři místa k sezení včetně řidiče. Podle počtu míst se rovněž liší vnitřní obytná výbava, která standardně čítá následující položky:
Snadno omyvatelnou vinylovou podlahu
Praktickou skříňku s úložným prostorem pro rezervní kolo, kterou lze využít i pro druhou rezervu nebo jako nosič rezervy v případě montáže LPG, kdy toroidní nádrž pod vozidlem nahrazuje právě ono rezervní kolo
Skříňku s vařičem
Stolek – u čtyřmístné verze přehazovací, u třímístné výklopný
Třímístná varianta navíc obsahuje:
Skříňku s dřezem, kanystrem na čistou vodu s čerpadlem a kanystrem na odpadovou vodu
Velkou šatní skříň
Spánek a odpočinek
Každý model 2206 Bajkal AMC je vybaven prostornou rozkládací postelí s úložným prostorem, kterou lze využívat rovněž jako pohovku. Užitečný spací prostor dosahuje rozměrů 1 900 mm x 1 060 mm, a navíc nabídne ještě dodatečný odkládací prostor, nezabírající místo pro spánek či odpočinek.
Motor a pohon
Jelikož model 2206 UAZ Bajkal AMC vychází z modelu UAZ 2206, nabídne v rámci pohonné jednotky tradiční zážehový čtyřválec o zdvihovém objemu 2 693 ccm (82,5 KW), spárovaný s pětirychlostní manuální převodovkou.
Standardně je poháněná zadní náprava, přičemž mechanicky a pohodlně lze z místa řidiče připojit pohon přední nápravy. Všechny zákaznické vozy UAZ 2206 Bajkal AMC jsou navíc vybaveny přepracovaným systémem řazení pohonu 2H, 4H a 4L, který zaručuje maximální odolnost a spolehlivost i v nejnáročnějším terénu, kde přijdou vhod také dvě tuhé nápravy typu Spicer.
Už ve standardu se automobil UAZ 2206 Bajkal AMC dodává s elektricky ovládanou uzávěrkou zadního diferenciálu, specifickým vylepšením hlavní převodovky a s dalšími drobnými komfortními úpravami, vyvinutými společností AMC exkluzivně pro modelovou řadu UAZ 2206/Bajkal.
Jubilejní edice
Přestože měla být výroba jubilejní edice ukončena už v roce 2018, díky obrovskému zájmu Evropanů vydržela v nabídce až dosud. Nutno podotknout, že jde o nejprodávanější typ modelu UAZ 2206 v České republice. Tato výbava tedy obsahuje oproti standardu navíc:
Speciální zeleno-bílé lakování karoserie
Bíle lakované ocelové disky kol R16
Výhřev předních sedadel
Sedadla s voděodolným textilním čalouněním
Sjednocený klíč od zámků dveří a zapalování
Ergonomické kliky všech dveří
Výbava na přání
UAZ 2206 Bajkal AMC si lze vylepšit ještě sadou záclonek, plastovým obložením interiéru, markýzou, expedičním nosičem, nezávislým topením nebo také mechanicky ovládanou klimatizací.
Více prostoru poskytnou dva typy volitelně nabízených střech, a to verze 1P – výklopná střecha s možností montáže spací vestavby, nebo 2S – fixní střešní nástavba bez možnosti montáže spací vestavby. Lakování střechy 1P/2S je standardně bílé, barva na přání je k dispozici za příplatek. Volitelně lze do výsuvné střechy 1P zabudovat další lůžko (ložná plocha 1 900 mm x 1 290 mm), čímž se ještě více rozšíří variabilita automobilu.
Technická data
UAZ 2206 Bajkal AMC, střecha 1P
Vnitřní výška, cestovní pozice: 1 450 mm
Vnější výška, cestovní pozice: 2 160 mm
Vnitřní výška, pracovní pozice: 2 000 mm
Vnější výška, pracovní pozice: 2 710 mm
Výška nástavby: 225 mm
UAZ 2206 Bajkal AMC, střecha 2S
Vnitřní výška, cestovní pozice: 1 650 mm
Vnější výška, cestovní pozice: 2 360 mm
Výška nástavby: 522 mm
Materiál střechy: plast vyztužený sklolaminátem, rám z galvanizované oceli
Doba dodání a ceny
Vozidla UAZ 2206 Bajkal AMC jsou importována vždy individuálně a na přání, z toho důvodu trvá realizace dodávky od přijetí zakázky po konečné předání nejméně šest měsíců, v krajních případech až devět měsíců.
Ceník UAZ 2206 Bajkal AMC
UAZ Bajkal AMC, 3 místa (khaki, šedá): 680 680 Kč včetně DPH
UAZ Bajkal AMC, 3 místa (jubilejní): 711 680 Kč včetně DPH
UAZ Bajkal AMC, 4 místa (khaki, šedá): 664 950 Kč včetně DPH
UAZ Bajkal AMC, 4 místa (jubilejní): 695 950 Kč včetně DPH
Výbava na přání UAZ 2206 Bajkal AMC
Střecha 1P (bílá): 133 100 Kč včetně DPH
Střecha 1P (bílá) včetně spací vestavby: 151 250 Kč včetně DPH
Střecha 2S (bílá): 145 200 Kč včetně DPH
Nezávislé topení: 48 400 Kč včetně DPH
Mechanicky ovládaná klimatizace: 108 900 Kč včetně DPH
Markýza: 29 040 Kč včetně DPH
Záclonky: 19 360 Kč včetně DPH
Expediční nosič: 33 360 Kč včetně DPH
Plastové obložení interiéru: 36 300 Kč včetně DPH
Výbava na přání UAZ 2206
Jelikož UAZ 2206 Bajkal AMC vychází z modelu UAZ 2206, lze jej vybavit vybranými doplňky na přání, které náleží standardnímu modelu UAZ 2206. Níže najdete výčet těch nejoblíbenějších.
Antikorozní nástřik podvozku a dutin: 19 590 Kč včetně DPH
Tažné zařízení: 23 474 Kč včetně DPH
Pohon na LPG se systémem dodatečné lubrikace ventilů: 51 530 Kč včetně DPH
Žebřík k expedičnímu nosiči: 9 543 Kč včetně DPH
Ochrana tyčí řízení: 14 181 Kč včetně DPH
Volnoběžné náboje předních kol: 17 030 Kč včetně DPH
Otáčkoměr: 4 235 Kč včetně DPH
Zadní plastové nadkolí: 6 776 Kč včetně DPH
Záruky a servis
Standardní záruka na vozidlo činí 2 roky nebo 100 000 kilometrů, a to dle toho, která skutečnost nastane dříve. Vůz lze servisovat v autorizované servisní sítí AMC po celé České republice a také ve vybraných zemích Evropské unie. Společnost AMC jako jedna z mála nabízí rovněž službu „Najdi si svůj servis“, která zákazníkům umožňuje zvolit si libovolné servisní středisko, které se po splnění jednoduchých podmínek může stát autorizovaným servisním partnerem sítě AMC.
Unikátní vůz
UAZ 2206 Bajkal AMC už je možné objednávat prostřednictvím prodejců v celoevropské síti AMC, tedy i v České republice, kde se také narodil úplně první prototyp evropského modelu UAZ 2206 Bajkal AMC a kde budou všechny další kusy upravovány a schvalovány. UAZ 2206 Bajkal AMC patří mezi unikátní výrobky, které jsou k dostání výhradně v rámci autorizované prodejní sítě AMC.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.