Evropská verze ruského terénního obytného automobilu je konečně k dispozici v rámci české i evropské prodejní sítě. Model 2206 Bajkal AMC je postaven na základech legendárního off-roadu UAZ 2206 (Buchanka), takže se nabízí v zelené khaki, světle šedé a v jubilejní (bílo-zelené) barvě.
Želená báze tedy zůstává, mění se pouze prostor pro posádku, který nyní nabídne tři nebo čtyři místa k sezení včetně řidiče. Podle počtu míst se rovněž liší vnitřní obytná výbava, která standardně čítá následující položky:
Snadno omyvatelnou vinylovou podlahu
Praktickou skříňku s úložným prostorem pro rezervní kolo, kterou lze využít i pro druhou rezervu nebo jako nosič rezervy v případě montáže LPG, kdy toroidní nádrž pod vozidlem nahrazuje právě ono rezervní kolo
Skříňku s vařičem
Stolek – u čtyřmístné verze přehazovací, u třímístné výklopný
Třímístná varianta navíc obsahuje:
Skříňku s dřezem, kanystrem na čistou vodu s čerpadlem a kanystrem na odpadovou vodu
Velkou šatní skříň
Spánek a odpočinek
Každý model 2206 Bajkal AMC je vybaven prostornou rozkládací postelí s úložným prostorem, kterou lze využívat rovněž jako pohovku. Užitečný spací prostor dosahuje rozměrů 1 900 mm x 1 060 mm, a navíc nabídne ještě dodatečný odkládací prostor, nezabírající místo pro spánek či odpočinek.
Motor a pohon
Jelikož model 2206 UAZ Bajkal AMC vychází z modelu UAZ 2206, nabídne v rámci pohonné jednotky tradiční zážehový čtyřválec o zdvihovém objemu 2 693 ccm (82,5 KW), spárovaný s pětirychlostní manuální převodovkou.
Standardně je poháněná zadní náprava, přičemž mechanicky a pohodlně lze z místa řidiče připojit pohon přední nápravy. Všechny zákaznické vozy UAZ 2206 Bajkal AMC jsou navíc vybaveny přepracovaným systémem řazení pohonu 2H, 4H a 4L, který zaručuje maximální odolnost a spolehlivost i v nejnáročnějším terénu, kde přijdou vhod také dvě tuhé nápravy typu Spicer.
Už ve standardu se automobil UAZ 2206 Bajkal AMC dodává s elektricky ovládanou uzávěrkou zadního diferenciálu, specifickým vylepšením hlavní převodovky a s dalšími drobnými komfortními úpravami, vyvinutými společností AMC exkluzivně pro modelovou řadu UAZ 2206/Bajkal.
Jubilejní edice
Přestože měla být výroba jubilejní edice ukončena už v roce 2018, díky obrovskému zájmu Evropanů vydržela v nabídce až dosud. Nutno podotknout, že jde o nejprodávanější typ modelu UAZ 2206 v České republice. Tato výbava tedy obsahuje oproti standardu navíc:
Speciální zeleno-bílé lakování karoserie
Bíle lakované ocelové disky kol R16
Výhřev předních sedadel
Sedadla s voděodolným textilním čalouněním
Sjednocený klíč od zámků dveří a zapalování
Ergonomické kliky všech dveří
Výbava na přání
UAZ 2206 Bajkal AMC si lze vylepšit ještě sadou záclonek, plastovým obložením interiéru, markýzou, expedičním nosičem, nezávislým topením nebo také mechanicky ovládanou klimatizací.
Více prostoru poskytnou dva typy volitelně nabízených střech, a to verze 1P – výklopná střecha s možností montáže spací vestavby, nebo 2S – fixní střešní nástavba bez možnosti montáže spací vestavby. Lakování střechy 1P/2S je standardně bílé, barva na přání je k dispozici za příplatek. Volitelně lze do výsuvné střechy 1P zabudovat další lůžko (ložná plocha 1 900 mm x 1 290 mm), čímž se ještě více rozšíří variabilita automobilu.
Technická data
UAZ 2206 Bajkal AMC, střecha 1P
Vnitřní výška, cestovní pozice: 1 450 mm
Vnější výška, cestovní pozice: 2 160 mm
Vnitřní výška, pracovní pozice: 2 000 mm
Vnější výška, pracovní pozice: 2 710 mm
Výška nástavby: 225 mm
UAZ 2206 Bajkal AMC, střecha 2S
Vnitřní výška, cestovní pozice: 1 650 mm
Vnější výška, cestovní pozice: 2 360 mm
Výška nástavby: 522 mm
Materiál střechy: plast vyztužený sklolaminátem, rám z galvanizované oceli
Doba dodání a ceny
Vozidla UAZ 2206 Bajkal AMC jsou importována vždy individuálně a na přání, z toho důvodu trvá realizace dodávky od přijetí zakázky po konečné předání nejméně šest měsíců, v krajních případech až devět měsíců.
Ceník UAZ 2206 Bajkal AMC
UAZ Bajkal AMC, 3 místa (khaki, šedá): 680 680 Kč včetně DPH
UAZ Bajkal AMC, 3 místa (jubilejní): 711 680 Kč včetně DPH
UAZ Bajkal AMC, 4 místa (khaki, šedá): 664 950 Kč včetně DPH
UAZ Bajkal AMC, 4 místa (jubilejní): 695 950 Kč včetně DPH
Výbava na přání UAZ 2206 Bajkal AMC
Střecha 1P (bílá): 133 100 Kč včetně DPH
Střecha 1P (bílá) včetně spací vestavby: 151 250 Kč včetně DPH
Střecha 2S (bílá): 145 200 Kč včetně DPH
Nezávislé topení: 48 400 Kč včetně DPH
Mechanicky ovládaná klimatizace: 108 900 Kč včetně DPH
Markýza: 29 040 Kč včetně DPH
Záclonky: 19 360 Kč včetně DPH
Expediční nosič: 33 360 Kč včetně DPH
Plastové obložení interiéru: 36 300 Kč včetně DPH
Výbava na přání UAZ 2206
Jelikož UAZ 2206 Bajkal AMC vychází z modelu UAZ 2206, lze jej vybavit vybranými doplňky na přání, které náleží standardnímu modelu UAZ 2206. Níže najdete výčet těch nejoblíbenějších.
Antikorozní nástřik podvozku a dutin: 19 590 Kč včetně DPH
Tažné zařízení: 23 474 Kč včetně DPH
Pohon na LPG se systémem dodatečné lubrikace ventilů: 51 530 Kč včetně DPH
Žebřík k expedičnímu nosiči: 9 543 Kč včetně DPH
Ochrana tyčí řízení: 14 181 Kč včetně DPH
Volnoběžné náboje předních kol: 17 030 Kč včetně DPH
Otáčkoměr: 4 235 Kč včetně DPH
Zadní plastové nadkolí: 6 776 Kč včetně DPH
Záruky a servis
Standardní záruka na vozidlo činí 2 roky nebo 100 000 kilometrů, a to dle toho, která skutečnost nastane dříve. Vůz lze servisovat v autorizované servisní sítí AMC po celé České republice a také ve vybraných zemích Evropské unie. Společnost AMC jako jedna z mála nabízí rovněž službu „Najdi si svůj servis“, která zákazníkům umožňuje zvolit si libovolné servisní středisko, které se po splnění jednoduchých podmínek může stát autorizovaným servisním partnerem sítě AMC.
Unikátní vůz
UAZ 2206 Bajkal AMC už je možné objednávat prostřednictvím prodejců v celoevropské síti AMC, tedy i v České republice, kde se také narodil úplně první prototyp evropského modelu UAZ 2206 Bajkal AMC a kde budou všechny další kusy upravovány a schvalovány. UAZ 2206 Bajkal AMC patří mezi unikátní výrobky, které jsou k dostání výhradně v rámci autorizované prodejní sítě AMC.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.