Jak vybrat povinné ručení na sportovní auto?

Porsche Taycan GTS
Porsche Taycan GTS, foto: Porsche
iMotorSport.cz 17. května 2022 09:17
Sdílej:

Splnil se vám váš dlouholetý sen, a kromě rodinného vozidla, se kterým vyrážíte na dovolenou nebo nákupy, jste si pořídili i pořádné sportovní auto? I v jeho případě platí, že na silnici nesmí bez povinného ručení. Jak vybrat to pravé?

Povinné ručení je ze zákona nutností

Stejně jako každý vůz, i ten sportovní musí mít uzavřené povinné ručení, jehož sjednání ukládá zákon. Bez něj nesmí žádné vozidlo na pozemní komunikaci, chrání vás před dopady škod, které provozem automobilu způsobíte někomu jinému. Je jedno, zda jde o škodu na majetku, zdraví, životě, nebo o ušlý zisk.

V každém případě ale u sportovního auta musíte počítat s vyšší cenou pojištění. Jak by také ne, vždyť je vyšší i jeho pořizovací cena a motorizace.

Opakem povinného ručení je havarijní pojištění, které je dobrovolné a je určeno ke krytí škod, které vzniknou na vašem vozidle v důsledku havárie, odcizení, vandalismu, živelní katastrofy nebo neoprávněného užití vozidla. Sjednává se u něj i spoluúčast, tedy částka, kterou se na škodě sami podílíte. U povinného ručení se s ní nesetkáte.

Povinné ručení si můžete sjednat online

Je to tak, kvůli sjednání pojištění už nemusíte dlouhé minuty a někdy i hodiny čekat na pobočce, až se na vás dostane řada a někdo vám vypracuje nabídku. Dneska to zvládnete z klidu domova, za pár minut a možná ještě ušetříte. Budete totiž možná moci vybírat i z nabídek, ke kterým byste se jinam nedostali.

Víte, že cenu povinného ručení ovlivňuje:

Motorizace vozidla – čím je vyšší objem a výkon motoru, tím vyšší je pojistné. Věk pojistníka, kdy za nejrizikovější jsou považování mladí řidiči zhruba do 25 let věku, kteří platí nejvyšší pojistné. Místo vašeho bydliště (v malých městech bývá pojištění levnější). Bonusy za roky bez nehody, kdy platí, že čím víc let jezdíte bez nehod, tím levnější můžete mít povinné ručení.

Na čem si dát při výběru povinného ručení záležet?

Když přijde na sjednání povinného ručení, je důležité si správně nastavit hlavně pojistné limity. Právě od nich se odvíjí to, zda vzniklou škodu případně uhradí pojišťovna celou, nebo se na ní budete muset podílet.

Na pojistných limitech se rozhodně nevyplatí šetřit a je lepší si připlatit nějakou tu korunu za vyšší krytí. Standardem je 35 milionů, což ale nemusí vždy stačit (hlavně v zahraničí). Lepší je zvolit krytí ve výši 50, 70 nebo i 100 milionů korun.

Pozor byste si ale měli dát nejen na pojistné limity, zásadní jsou i výluky z pojištění, tedy situace, kdy pojišťovna rozhodně nebude plnit.

Mezi ně patří třeba řízení pod vlivem alkoholu nebo jiných omamných látek, škody způsobené nevhodným použitím vozidla, jízda s vozidlem bez STK, jízda bez řidičského oprávnění, škody vzniklé střetem dvou vozidel stejného majitele nebo škoda vzniklá mezi vozidly jízdní soupravy tvořené motorovým a přípojným vozidlem.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?