Splnil se vám váš dlouholetý sen, a kromě rodinného vozidla, se kterým vyrážíte na dovolenou nebo nákupy, jste si pořídili i pořádné sportovní auto? I v jeho případě platí, že na silnici nesmí bez povinného ručení. Jak vybrat to pravé?
Povinné ručení je ze zákona nutností
Stejně jako každý vůz, i ten sportovní musí mít uzavřené povinné ručení, jehož sjednání ukládá zákon. Bez něj nesmí žádné vozidlo na pozemní komunikaci, chrání vás před dopady škod, které provozem automobilu způsobíte někomu jinému. Je jedno, zda jde o škodu na majetku, zdraví, životě, nebo o ušlý zisk.
V každém případě ale u sportovního auta musíte počítat s vyšší cenou pojištění. Jak by také ne, vždyť je vyšší i jeho pořizovací cena a motorizace.
Opakem povinného ručení je havarijní pojištění, které je dobrovolné a je určeno ke krytí škod, které vzniknou na vašem vozidle v důsledku havárie, odcizení, vandalismu, živelní katastrofy nebo neoprávněného užití vozidla. Sjednává se u něj i spoluúčast, tedy částka, kterou se na škodě sami podílíte. U povinného ručení se s ní nesetkáte.
Povinné ručení si můžete sjednat online
Je to tak, kvůli sjednání pojištění už nemusíte dlouhé minuty a někdy i hodiny čekat na pobočce, až se na vás dostane řada a někdo vám vypracuje nabídku. Dneska to zvládnete z klidu domova, za pár minut a možná ještě ušetříte. Budete totiž možná moci vybírat i z nabídek, ke kterým byste se jinam nedostali.
Víte, že cenu povinného ručení ovlivňuje:
Motorizace vozidla – čím je vyšší objem a výkon motoru, tím vyšší je pojistné. Věk pojistníka, kdy za nejrizikovější jsou považování mladí řidiči zhruba do 25 let věku, kteří platí nejvyšší pojistné. Místo vašeho bydliště (v malých městech bývá pojištění levnější). Bonusy za roky bez nehody, kdy platí, že čím víc let jezdíte bez nehod, tím levnější můžete mít povinné ručení.Na čem si dát při výběru povinného ručení záležet?
Když přijde na sjednání povinného ručení, je důležité si správně nastavit hlavně pojistné limity. Právě od nich se odvíjí to, zda vzniklou škodu případně uhradí pojišťovna celou, nebo se na ní budete muset podílet.
Na pojistných limitech se rozhodně nevyplatí šetřit a je lepší si připlatit nějakou tu korunu za vyšší krytí. Standardem je 35 milionů, což ale nemusí vždy stačit (hlavně v zahraničí). Lepší je zvolit krytí ve výši 50, 70 nebo i 100 milionů korun.
Pozor byste si ale měli dát nejen na pojistné limity, zásadní jsou i výluky z pojištění, tedy situace, kdy pojišťovna rozhodně nebude plnit.
Mezi ně patří třeba řízení pod vlivem alkoholu nebo jiných omamných látek, škody způsobené nevhodným použitím vozidla, jízda s vozidlem bez STK, jízda bez řidičského oprávnění, škody vzniklé střetem dvou vozidel stejného majitele nebo škoda vzniklá mezi vozidly jízdní soupravy tvořené motorovým a přípojným vozidlem.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?