Splnil se vám váš dlouholetý sen, a kromě rodinného vozidla, se kterým vyrážíte na dovolenou nebo nákupy, jste si pořídili i pořádné sportovní auto? I v jeho případě platí, že na silnici nesmí bez povinného ručení. Jak vybrat to pravé?
Povinné ručení je ze zákona nutností
Stejně jako každý vůz, i ten sportovní musí mít uzavřené povinné ručení, jehož sjednání ukládá zákon. Bez něj nesmí žádné vozidlo na pozemní komunikaci, chrání vás před dopady škod, které provozem automobilu způsobíte někomu jinému. Je jedno, zda jde o škodu na majetku, zdraví, životě, nebo o ušlý zisk.
V každém případě ale u sportovního auta musíte počítat s vyšší cenou pojištění. Jak by také ne, vždyť je vyšší i jeho pořizovací cena a motorizace.
Opakem povinného ručení je havarijní pojištění, které je dobrovolné a je určeno ke krytí škod, které vzniknou na vašem vozidle v důsledku havárie, odcizení, vandalismu, živelní katastrofy nebo neoprávněného užití vozidla. Sjednává se u něj i spoluúčast, tedy částka, kterou se na škodě sami podílíte. U povinného ručení se s ní nesetkáte.
Povinné ručení si můžete sjednat online
Je to tak, kvůli sjednání pojištění už nemusíte dlouhé minuty a někdy i hodiny čekat na pobočce, až se na vás dostane řada a někdo vám vypracuje nabídku. Dneska to zvládnete z klidu domova, za pár minut a možná ještě ušetříte. Budete totiž možná moci vybírat i z nabídek, ke kterým byste se jinam nedostali.
Víte, že cenu povinného ručení ovlivňuje:
Motorizace vozidla – čím je vyšší objem a výkon motoru, tím vyšší je pojistné. Věk pojistníka, kdy za nejrizikovější jsou považování mladí řidiči zhruba do 25 let věku, kteří platí nejvyšší pojistné. Místo vašeho bydliště (v malých městech bývá pojištění levnější). Bonusy za roky bez nehody, kdy platí, že čím víc let jezdíte bez nehod, tím levnější můžete mít povinné ručení.Na čem si dát při výběru povinného ručení záležet?
Když přijde na sjednání povinného ručení, je důležité si správně nastavit hlavně pojistné limity. Právě od nich se odvíjí to, zda vzniklou škodu případně uhradí pojišťovna celou, nebo se na ní budete muset podílet.
Na pojistných limitech se rozhodně nevyplatí šetřit a je lepší si připlatit nějakou tu korunu za vyšší krytí. Standardem je 35 milionů, což ale nemusí vždy stačit (hlavně v zahraničí). Lepší je zvolit krytí ve výši 50, 70 nebo i 100 milionů korun.
Pozor byste si ale měli dát nejen na pojistné limity, zásadní jsou i výluky z pojištění, tedy situace, kdy pojišťovna rozhodně nebude plnit.
Mezi ně patří třeba řízení pod vlivem alkoholu nebo jiných omamných látek, škody způsobené nevhodným použitím vozidla, jízda s vozidlem bez STK, jízda bez řidičského oprávnění, škody vzniklé střetem dvou vozidel stejného majitele nebo škoda vzniklá mezi vozidly jízdní soupravy tvořené motorovým a přípojným vozidlem.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?
Věroslav Cvrček měl loňskou sezonu takzvaně přestupovou. Z Fabie R5 přešel jezdec z Besedic do RS Rally2 a přestup si pochvaloval. Krásný strhující závěr sezony mohli fanoušci vidět právě v jeho podání, kdy na na posledním závodě po závěrečné erzetě vybojoval konečné 6. místo v celkovém pořadí MČR.