Jak koronavirus změnil Čechům cestování na dovolenou

Toyota | foto: Toyota

Celkem 60 procent Čechů letos stráví letní dovolenou v Česku, což je o třetinu více než loni. Do ciziny plánuje vyrazit jen necelých 15 procent lidí, tedy polovina loňského počtu. Vyplývá to z červencového průzkumu agentury NMS Market Research pro automobilku Toyota mezi 1060 respondenty.

Přibližně 35 procent lidí letos dovolenou vůbec neplánuje, loni to přitom bylo jen jedno procento Čechů. V příjmové kategorii do 20 000 korun nevyjede na dovolenou 52 procent Čechů, naopak s příjmem vyšším než 40 000 Kč zůstane bez odpočinku mimo domov jenom čtvrtina.

Koronavirová epidemie zásadně ovlivnila cestovní plány devíti procent lidí, kteří se kvůli obavám z nákazy nebo bezpečného návratu rozhodli nejezdit na dovolenou do zahraničí. Naproti tomu na výběr nového vozu neměl Covid-19 téměř žádný vliv.

Ilustrační foto | foto: Toyota

Většina pojede autem, letadlem jen sedm procent
Dvě třetiny Čechů letos na prázdniny vyrazí vlastním autem. Automobil hodlají více použít lidé nad 35 let, kde jejich podíl dosahuje 70 procent. Vlakem se letos chystá cestovat 26 procent lidí a sedm procent poletí letadlem.

„Cestování autem po Česku se pro letošní léto stalo prioritou, téměř deset procent lidí do zahraničí nevycestuje kvůli hrozbě nákazy COVID-19. Většina Čechů vyrazí na dovolenou autem, dvě třetiny lidí vlastním vozem,“ říká PR manažerka Toyota a Lexus ČR Jitka Jechová. Letecký způsob dopravy letos na dovolenou zvolí pouze sedm procent dotázaných respondentů.

Motorizovaní dovolenkáři předpokládají, že ujedou zhruba stejně kilometrů jako na obdobné dovolené v minulých letech. Zhruba 15 procent z nich plánuje najet více než 1000 kilometrů, naopak 8 procent jen méně než 100 km.

Nohy na palubní desce mohou být rychlou cestou k doživotním následkům | foto: youtube.com

Lidé jezdí za poznáním a welness, gastro tolik netáhne
„Abychom cestování v tuzemsku podpořili, majitelům nových vozů rozdáváme tankovací kartu CCS s kreditem 5000 korun. Na cestování po Česku se zaměřila i naše kampaň, v rámci které jsme připravili cestovatelský seriál s tipy na více než 40 zajímavých míst, které mohou lidé v rámci ČR navštívit," dodává Jitka Jechová.

Největším lákadlem je pro 53 procent automobilistů poznávání a návštěvy pamětihodností, 45 procent volí welness pobyty a 43 procent míří do hor. Gastroturistice se věnuje více mužů než žen, stejně jako v případě zmíněné horské turistiky.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy