Indický trh s automobily je jedním z nejdůležitějších pro všechny světové automobilky. Prodává se zde totiž více než 4 milionů vozidel za rok. To znamená, že indický trh patří mezi čtyři největší trhy světa spolu se světovým lídrem Čínou, USA a Japonskem.
Analytici předpokládají, že indický trh předstihne v roce 2020 Japonsko, a stane se tak jedním ze tří největších trhů světa.
Představa indického provozu, kde na silnicích volně pobíhá skot a dominují spíše mopedy než auta je zastaralá, podmínky se i zde rychle mění. Důkazem je, že od roku 2020 jsou uplatňovány nové emisní standardy, zahajující novou kapitolu na trhu s osobními vozy v Indii. Místní vláda se rozhodla přeskočit přímo ze stávající normy BS-IV (Euro 4) na BS-VI (Euro 6).
ŠKODA AUTO momentálně vyrábí v Indii ve dvou továrnách. Kromě modelu ŠKODA KODIAQ je to dále i RAPID, SUPERB a OCTAVIA. Ale vzhledem k úkolu zlepšit postavení Škodovky na trhu, podpořeném rozhodnutím, že ŠKODA AUTO řídí aktivity značek koncernu Volkswagen v Indii, bylo posíleno úsilí o vývoj vozidel vyvinutých v Indii přesně na míru pro tamní podmínky.
Vznikl tak projekt INDIA 2.0, který přináší vývoj podvozkové platformy MQB-A0-IN a plánovanou modelovou ofenzívu koncernu Volkswagen na indickém trhu.
Vývoj probíhá v Technologickém centru v Pune. Gurpratap Boparai, Managing Director ŠKODA AUTO Volkswagen India Pvt. Ltd., zdůrazňuje: „Technologické centrum je základem pro další vývoj produktů, které budou na míru vyvinuté pro indický trh.
Předpokládáme, že první modely značek ŠKODA i Volkswagen uvedeme na trh v letech 2020-21. Prvním z nich bude SUV střední velikosti na platformě MQB-A0-IN. Další modelová ofenzíva vedená značkou ŠKODA bude následovat. Jsem přesvědčen o tom, že tak využijeme všechny přednosti značky ŠKODA ku prospěchu celého koncernu Volkswagen.“
Důležitým milníkem projektu koncernu Volkswagen s názvem „INDIA 2.0“ je tak zahájení prodeje prvního nového SUV/Crossoveru Škoda, který je navržen i vyroben v Indii. Stane se tak prvním vozem založeným na platformě MQB (Modular Transversal Toolkit), speciálně upravené pro Indii. Předcházet mu bude představení designové studie nového modelu značky ŠKODA, plánované na autosalon Auto Expo 2020, který se koná od 5. do 12. února 2020 v Dillí.
ŠKODA VISION IN je koncept dlouhý zhruba 4,26 metru je předzvěstí sériového kompaktního SUV, určeného speciálně pro indický trh, jehož produkce se rozběhne ještě v průběhu roku 2020.
Následně na bázi modulární platformy vznikne hned několik modelů značek ŠKODA a Volkswagen.
Zdroj: Škoda Auto