Pneumatiky Nokian mají jasnou misi. Vedení prozradilo více

Ilustrační foto | foto: youtube.com

Majitelé vozů mají v dnešní době více možností, jak si vybírat ekologičtější varianty. Jednou z takových možností je volba pneumatik s nižším valivým odporem: šetří palivo a snižují množství emisí CO2. Společnost Nokian Tyres tvrdě pracuje na tom, aby vyráběla ekologičtější pneumatiky: valivý odpor svých pneumatik snížila v porovnání s rokem 2013 v průměru o 8 %.

„Snížení valivého odporu o 8 % odpovídá množství výfukových plynů 65 000 aut,“ říká Teppo Huovila, viceprezident pro kvalitu a udržitelnost ve společnosti Nokian Tyres.

Valivý odpor představuje ztrátu energie, kterou pneumatika spotřebuje při valení. Čím nižší je valivý odpor, tím méně potřebuje pneumatika energie, a tedy i paliva. Větší palivová účinnost má pozitivní dopad na životní prostředí a uhlíkovou stopu řidiče, protože snižuje množství emisí CO2. U elektrických vozidel se nižší valivý odpor promítá rovněž do delšího dojezdu.

Například pokud by všechna osobní vozidla ve Finsku, Švédsku a Norsku jezdila na zimních pneumatikách Nokian Hakkapeliitta R3 s nízkým valivým odporem po celou dobu jejich životnosti místo jiných prémiových zimních pneumatik, přínosy by byly významné. Úspora paliva by byla téměř 300 milionů litrů a množství emisí oxidu uhličitého by se snížilo přibližně o 710 000 tun.

Odhaduje se, že doprava v Evropské unii vyprodukuje přibližně 24 % emisí skleníkových plynů. Cílem je do roku 2020 snížit tyto emise o 20 % v porovnání s hodnotami z roku 1990. Od roku 2021 pak budou v Evropské unii platit ještě přísnější cíle. 

Výrobci prémiových pneumatik, jako je Nokian Tyres, aktivně pracují na snížení valivého odporu tím, že vyvíjejí vyspělé směsi pryže, nové dezény a stavby pneumatik.

„Naši vývojoví technici pracují velice tvrdě, aby odváděli dobrou práci: naším cílem je snížit valivý odpor každé pneumatiky nové generace, aniž by tím byla jakýmkoliv způsobem ohrožena bezpečnost,“ říká T. Huovila.

Více než 90 % pneumatik Nokian Tyres spadá z hlediska valivého odporu do nejlepších klasifikačních kategorií A, B nebo C. Přitom nejčastější klasifikační kategorií pneumatik pro osobní vozidla je na trhu kategorie E (analýza ETRMA, říjen 2018). Rozdíl je obrovský jak pro majitele vozidla, tak pro životní prostředí. Letní pneumatika nejlepší třídy, se správným tlakem huštění, může v porovnání s nejslabšími pneumatikami ušetřit až 0,5 litru na 100 kilometrů.

Udržitelnost představuje pro Nokian Tyres prioritu již po mnoho let. V ročence RobecoSAM Sustainability Yearbook 2019 byla  společnost zařazena do stříbrné třídy. Přestože 85 % uhlíkové stopy pneumatik pochází z jejich užívání, Nokian Tyres nepřetržitě usiluje o snížení dopadů na životní prostředí po celou dobu jejich životního cyklu.

TISKOVÁ ZPRÁVA NOKIAN TYRES

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy