Rakušané ukázali 1200 koňové hybridní kupé

Austro-Daimler Bergemeister | foto: Automotive Mike

Poslední dobou se stalo populárním obnovování dávno zaniklých značek. Většina pokusů se sice nedostane ze stádia konceptu, najdou se ale i úspěšné příběhy. Bude jedním z nich i znovuzrození Austro-Daimleru?

V posledních deseti letech jsme se mohli stát svědky znovuzrození, nebo pokusů o znovuzrození značek jako Borgward, Alpine, De Tomaso, Detroit Electric, Jensen, nebo hned dvou pokusů Hispano Suizy. Na letošním Concorso d'Eleganza Villa d'Este v Itálii se představil další adept, od značky o které jste zřejmě nikdy neslyšeli.

Austro-Daimler Bergemeister | foto: Automotive Mike

Austro-Daimler byl založen v roce 1899, jako dceřiný podnik německého Daimleru. Zpočátku firma vyráběla kromě automobilů také motory pro všemožné dopravní prostředky. V roce 1202 se šéfem vývoje stal Paul Daimler, syn Gottlieba Daimlera, zakladatele německé firmy která po něm dodnes nese jméno. Paul Daimler zkontruoval v Rakousku první vojenský automobil, už o tři roky později se však vrátil zpět do Stuttgartu. Na pozici jej však nahradil Ferdinand Porsche, který ve firmě zkonstruoval mimo jiné i sporťáky a dokonce i hybridní vůz. Později Austro-Daimler vyráběl i motory pro Zeppeliny, luxusní automobily a motory. I přes nepochybné úspěchy ale v roce 1934 firma zkrachovala, značka Austro-Daimler zanikla, zbytky firmy převzal Steyer - Puch.

První nový automobil se značkou Austro-Daimler po 85 letech je kupé nazvané Austro-Daimler Bergmeister ADR 630 Shooting Grand. Jméno Bergmeister není náhodné, právě tak se totiž jmenoval poslední vůz značky, šestiválcové kupé s výkonem 120 koní. Také v tomto se nový Bergmeister inspiruje, pod jeho kapotou se totiž nachází 4 litrový šestiválec od AMG. Kromě toho se ale ve voze nachází i elektrický motor a akumulátor o kapacitě 55 kWh. Celkový výkon plug-in hybridního systému je tak uctihodných 1200 koní, desetinásobek původního Bergmeisteru. 

Austro-Daimler Bergemeister | foto: Automotive Mike

S touto technikou je kupé schopno zrychlit z nuly na sto za 2,5 sekundy a doáhnout maximální rychlost přes 320 km/h. Další údaje firma nezveřejnila, alespoň část techniky ale pochází z Mercedesu AMG GT. To je ostatně poznat i na karosérii, která se AMG GT velmi podobá a má i stejné vyklápěcí dveře. Hlavně na přídi je však design vozu unikátní a nezaměnitelný s německým dárcem orgánů. 

Narozdíl od jiných pokusů se Austro-Daimleru může opravdu podařit návrat na scénu. První vyrobený kus Bergmeisteru si totiž už našel kupce a výrobce plánuje produkci malé sérii. Kromě kupé se chystá i otevřená verze a také další menší a levnější model. 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy