Felicia s logem VW? Tyto vozy se snažily zaujmout známějšími názvy

Volkswagen Caddy | foto: wheelsage.org

Některé z názvů v automobilovém průmyslu jsou známy natolik, že si po jejich vyslovení okamžitě vybavíte vzhled příslušného modelu. Automobilky ale občas využívají popularitu známějších názvů a lepí je na vozy, které byste pod nimi nečekali.

volkswagen caddy | foto: wheelsage.org

VW Caddy - Povědomé tvary, které zaručeně pozná každý Čech ale s nečekaným logem? To je VW Caddy generace 9U, který mířil do západní Evropy a dodnes se tam s ním potkáte. Na základě Škody Felicie pick-up vznikl Volkswagen pouze přehozením masky a volantu, v nabídce doplnil souběžně prodávaný Caddy na základě Seatu Inca, který byl dostupný pouze jako MPV. Přeznačkování opravdu nebyla věnována moc velká pozornost, na zádi zůstal i původní nápis pick-up ve fontu Škody, pod který se jen přilepil navíc i nápis Caddy ve stylu VW. Pod kapotu první Škodovky s německým logem se montovala buď benzínová 1,6 nebo dieselová 1,9, stejně jako do českých verzí. O velký prodejní úspěch ale zřejmě nešlo, jak dokazuje i nabídka na německých serverech, kde nabídka španělských Caddy české mnohonásobně převyšuje.

dacia duster | foto: wheelsage.org

Dacia Duster – Jedno z nejprodávanějších SUV se i přes původně zamýšlené zaměření pouze na rozvojové trhy uchytilo i v západní Evropě a dokazuje, že je zájem i o levné vozy s jednodušší technikou. Méně známý je fakt, že současná Dacia Duster je už třetí generací vozu s tímto jménem, první se objevila už v polovině 80. let. A jednoduchost ji byla vlastní už tehdy, možná až moc. Základem se totiž stal další rumunský vůz, ARO 10. Nově vyvinutý teréňák využíval mechanické komponenty z Dacie 1300, včetně náprav a motoru. Jeho příchod na západní trhy pod známějším názvem další rumunské automobilky tedy dával smysl, v prodeji se udržel až do roku 1993. dostupný byl ve dvou verzích, s odnímatelným hard topem a s plátěnou střechou.

Mazda RX-9 | foto: wheelsage.org

Mazda RX-9 – Toto jméno je asi poněkud překvapivé, příchod RX-9 fanoušci Mazdy a Wankela netrpělivě očekávají, zejména po představení úžasného konceptu RX-Vision. Ve skutečnosti se ale RX-9 prodávala už od konce 70. let, dokonce o rok předstihla legendární RX-7. Proč jste o ní nikdy neslyšeli? Šlo o verzi velkého sedanu 929, známého i jako Luce. Verze s rotačním motorem se nabízela jen na několika málo trzích, například v Řecku. Navíc se jich neprodalo moc, v Řecku šlo jen o desítky nebo stovky kusů. Zájemci si mohli vybrat hned ze dvou motorizací, menšího 12A o objemu ,2 litru a výkonu 100 koní a většího 13B, o objemu 1,3 litru a výkonu 125 koní. Ve výrobě se ale RX-9 udrželo jen čtyři roky, což dále přidává vozu na obskurnosti, pokud ale projdete řecké inzertní weby, na udržované kousky narazíte za velmi slušné ceny.

Citroën C2 | foto: wheelsage.org

Citroën C2 - Pod tímto názvem si většina Evropanů představí francouzský minivůz s podivně rozhozenou linií oken. V Číně ale stejné označení patří vozidlu, v jehož profilu bezpečně poznáte nejprodávanější Peugeot všech dob. Tamní C2 opravdu vznikla napasováním designového stylu Citroënu na hatchback Peugeot 206, který se jinak v Číně prodával pouze jako sedan. Dongfeng Citroën C2 si kromě světel a přední masky typické pro Citroën ponechal vše z původního Peugeotu. V roce 2012 pak přišel facelift, založený na lokálním Peugeotu 207, který však na rozdíl od evropské verze pořád vycházel z Peugeotu 206.

renault kangoo | foto: wheelsage.org

Renault Kangoo – Jeden z nejpopulárnějších zástupců evropského trendu minivanů, který i pomáhal založit. I přes ztrátu na popularitě se Kangoo stále daří držet vysoká prodejní čísla a brzy se objeví třetí generace. Kulaté tvary obou generací velkoprostorového Francouze určitě dobře znáte, v Argentině by vás ale dokázal překvapit. Pod názvem Renault New Kangoo se tam totiž prodává i nám dobře známá Dacia Dokker, ačkoliv  přepracovanou přídí a tradičně předimenzovaným francouzským logem. Důvodem pro tuto změnu je mnohem větší povědomí o značce Renault, oproti v podstatě neznámé Dacii. To je ostatně důvodem, proč se Dacie prodávají pod jinými značkami skoro všude mimo Evropu.

Peugeot 406 | foto: wheelsage.org

Peugeot 406 – Nejnovější příklad vozu s povědomým jménem, ale nečekaným vzezřením je zároveň asi i nejpodivnější. Na první pohled v něm totiž poznáte známý Peugeot 405, tedy vůz, který 406 předcházel. A zároveň ji také výrazně přežil, zatímco 406 ukončila kariéru v roce 2008, 405 se dodnes vyrábí a úspěšně prodává v Iránu, v několika verzích. Novější jméno ale dostala verze vyráběná v Ázerbajdžánu, kde se nedávno rozběhla produkce v automobilce Khazar. Tamní 406 vychází z faceliftované iránské verze 405 a nabízena je za ceny od asi 230 tisíc Kč. Kromě vzhledu se dočkala modernizace i výbava, počítat tak můžete se dvěma airbagy, klimatizací či rádiem s MP3.

Dodge Neon | foto: wheelsage.org

Dodge Neon – Ve své době revoluční vozidlo pro výrobce z USA se dočkalo úspěchu i v Evropě, šlo ostatně o menší a úspornější vůz než bylo tehdy v Americe zvykem. I v Česku se Neon stal na silnicích docela častým jevem, v poslední době se s ním už ale téměř nesetkáte. Po velmi úspěšné první generaci se pár let vyráběla i druhá, po ukončení výroby v roce 2005 se ale Neon zdál být definitivně mrtvý. Třetí generace se přesto překvapivě objevila o 11 let později, avšak s původním vozem nemá téměř nic společné. Jde totiž o přeznačkovaný sedan Fiat Tipo, který známe i v Česku, verze s americkým logem se ale prodává pouze v Mexiku a na blízkém východě. Vzhledem k zaměření Dodge v Americe se nedá příliš počítat s rozšířením nabídky i na tamní trh.

Daihatsu Charade | foto: wheelsage.org

Daihatsu Charade – Daihatsu se z evropského trhu stáhlo už v roce 2013, malý hatchback či sedan Charade se ale předtím stihl usadit i zde. V EU se prodávaly všechny generace japonského vozu, těsně před odchodem se se ale Daihatsu snažilo využít populární jméno přilepením log na druhou generaci Toyoty Yaris. Jinak téměř nezměněný vůz se zde prodával jen dva roky, než přišel definitivní konec. Využití vozu od největší japonské automobilky dává smysl, Daihatsu je totiž dceřinou společností a s Toyotou sdílí více než polovinu své modelové řady.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy