Jak jezdí do terénu Japonci? S minidodávkou na podvozku Suzuki Jimny

Suzuki Carry | foto: http://www.4x4prostaff.com

Kategorie Kei jidosha je specifikem japonského trhu. Malinká vozidla, která se musí vejít jak do rozměrů daných nařízením, tak do omezení objemu a výkonu, jsou v Japonsku populární zejména kvůli nižším daním a dalším výhodám. To ale neznamená, že musí jít o nudná auta.

Kromě osobních aut se v kategorii Kei vyskytují i užitková vozidla, na které se vztahují totožná pravidla. I přes ně ale vznikla řada populárních modelů, jako Subaru Sambar, Suzuki Carry nebo Daihatsu Hijet. Některé se dříve dostaly i do zahraničí, včetně České republiky, naprostá většina však zůstává striktně domácí záležitostí. 

Suzuki Carry | foto: http://www.4x4prostaff.com

A právě Suzuki Carry, zřejmě nejpopulárnější ze všech japonských Kei náklaďáčků, si nejčastěji jako základ pro své stavby vybírají Japonci toužící po netradičním terénním vozidle. Styl, nazývaný v Japonsku Agetora, spočívá v nahrazení standardního podvozku Suzuki Carry tím ze Suzuki Jimny, plus spoustou off roadových úprav. Karosérie se úprava příliš netýká, většinou si vystačí jen s instalací rozšířených lemů blatníků. Někteří úpravci jsou však schopni Carry vybavit veškerou terénní výbavou, jako ochranné rámy nebo přídavné světlomety. 

Výsledek pak může přijít lehce bizarně, malinký náklaďák nebo dodávka stojí na příliš velkých kolech vysoko nad silnicí. Výhodou jsou ale například v podstatě neexistující převisy, díky čemuž má takový stroj lepší nájezdové úhly než původní Jimny. Oproti standardnímu Jimny jsou úpravci schopni podvozek zvýšit i o 20 a více cm. Díky delšímu rozvoru Carry je oproti Jimny údajně lepší i chování při jízdě po silnici. 

zdroj: http://www.4x4prostaff.com

Stavba Agetora přitom není jen výsadou domácích úpravců, věnují se jím celé firmy, které vám z nového Carry na zakázku postaví terénní mašinu. Z Jimny si většinou ponechají jen nápravy a systém pohonu všech kol, další díly jako zavěšení nebo tlumiče jsou od OEM výrobců a určeny pro mnohem extrémnější použití. Zbytek techniky ale zůstává původní, musí vám tedy vystačit motor o objemu 660 ccm, výkonu 50 koní a 63 Nm. Jak ale dokazují videa z řádění podobných strojů v japonském terénu, vystačí si i s tím. Ostatně Jimny prodávané v Japonsku se také v základu nabízí s velmi podobným motorem, aby se vešlo do regulí třídy Kei. Některé úpravy ale zahrnují i výměnu motoru, za větší G13B o objemu 1,3 litru a výkonu až 100 koní. V takovém případě ale majitel samozřejmě přijde o výhody třídy Kei.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy