Automobilka Borgward byla v roce 1961 věřiteli donucena k likvidaci a už to nevypadalo, že by se ještě někdy mohla vrátit na světlo světa. I díky snažení potomka původních majitelů značky, Christiana Borgwarda, se však zadařilo a v roce 2016 se na trh dostalo první nové vozidlo se značkou Borgward po 55 letech.
Borgward se tehdy snažil prezentovat jako prémiová německá značka, brzy však vyšlo na povrch že jde o 100 % vlastněnou dceřinou společnost čínské automobilky Foton, která spadá pod státní kolos BAIC. První novodobý model, SUV BX7 také nebyl zcela nový, ale jen upravený vůz který se v Číně v tu dobu už prodával pod dvěma značkami, jako Huansu S6 a Senova X65.
Dlouho zapomenuté značce, v Číně známé jako Baowo, se v počátku docela dařilo a za první dva roky prodala přes 75 tisíc vozů. Kromě čínského trhu se začala brzy chystat i expanze do zahraničí, do zemí jako Rusko, Indie, Brazílie či Mexiko. Vloni se ale oficiálně začalo s prodejem i v původní domovine Borgwardu, v Německu.
Prodeje však brzy přestaly růst a značku se doposud nepodařilo dostat do zisku. Za rok 2017 činila ztráta firmy asi 9 miliard korun, za prvních osm měsíců roku 2018 pak asi 5,4 miliard Kč. Na konci roku 2018 tak Foton odprodal 67% podíl v Borgwardu firmě Changsheng Xingye Enterprise Management Advisory Co. Ta si ale automobilku nepodržela příliš dlouho a před pár dny tak celý 67% podíl přešel pod společnost nazvanou Ucar.
Ta na čínském trhu nabízí podobné služby jako Uber, kterému ve své době konkurovala, než se americká společnost rozhodla čínský trh opustit. Ucar však vlastní i vlastní flotilů vozů, kterých má přes 400 tisíc a operuje ve více než 300 městech Číny.
Nový majitel má s Borgwardem velké plány a plánuje změnit způsob, jakým se jeho vozy prodávájí. Majitel Ucaru, podnikatel Lu Zhengyao, mimo jiné vlastní i řetězec kaváren Luckin Coffee, který od založení minulý rok začaly otevírat nové pobočky po stovkách, se záměrem předstihnout Starbucks. Pro Borgward Lu plánuje podobný koncept, místo tradičních velkých autosalonů na okrajích měst si představuje stovky menších prodejních poboček v centrech měst, se sítí pokrývající každou oblast v zemi. Stejně jako Luckin Coffee i Borgward by tak měl už do konce tohoto roku mít tisíce poboček po celé Číně. S jednoduším přístupem potenciálních klientů k vozům si Lu slibuje i větší prodeje.