Problémem může být už fakt, že většina běžných hybridů disponuje jen velmi malou baterií, se kterou je dojezd vozu omezen na pár kilometrů, třeba nejběžnější Prius dojede jen asi 2 kilometry s maximální rychlostí pod 50 km/h. To tedy nestačí ani k dojezdu na pumpu, ale je to dost pro odstavení vozidla na vhodném místě, nemusíte se tedy obávat že zůstanete stát uprostřed křižovatky nebo na úzké cestě blokující provoz.
Vůz navíc ani neumožní úplné vybití baterie, kvůli ochrany systému se vůz pokusí o nastartování motoru už na 40 % kapacity baterie a pokud se to nepodaří ani na třetí pokus, tak se celý systém vypne. V případě že vám dojde palivo v nádrži navíc nemůžete jen dolít více benzínu a pokračovat v jízdě, systém vozu ukáže chybový kód a neumožní vám nastartovat bez toho, že by se chybový kód vyresetoval. Například v USA také můžete riskovat porušení své záruky, Toyota totiž jízdu bez paliva zakazuje a upozorňuje, že to může vést k poškození celého systému.
Problémem je pak také odtažení vozidla, vzhledem k nepřítomnosti tradičního neutrálu se vůz nedá tlačit a při tažení za odtahovkou u některých modelů hrozí přehřátí systému, vzhledem k tomu že elektrický motor je stále schopen generovat elektřinu. Například Toyota však tvrdí, že tento problém u jejích vozů neexistuje, protože bez spuštěného vozu se v elektromotoru žádná energie negeneruje.
Některé vozy, jako například hybridní verze modelů GM, navíc ani neumožňují jízdu bez paliva v nádrži. Oficiálním důvodem je možnost poškození baterie vozu v případě, že spalovací motor není funkční. V takovém případě tedy ochranný systém vozu vypne vozidlo a neumožní jej opět spustit bez přítomnosti paliva.
Naopak vozy Hyundai nebo Kia jsou schopny jízdy na baterii, poté stačí pouze doplnit palivo a celý systém se rozjede jako předtím, bez nutnosti zásahu technika. Podobně tomu je u hybridnch vozů PSA, které kombinují dieselovový motor s elektromotorem.
Dalším problémem se může stát vybití 12 V baterie, kterou hybridy využívají stejně jako běžné spalovací auta pro startování. Při pohledu pod kapotu hybridního Lexusu nebo Toyoty vás může zmást nepřítomnost běžné autobaterie, ta se totiž nachází v zádi vozu. Pod kapotou jsou ale výstupy z baterie, kam se svorky kabelu připojí stejně jako na konvenčním voze. Například nové hybridní modely Hyundai a Kia, jako Ioniq nebo Niro, ale nemají konvenční autobaterii. Místo toho je vedle hlavní baterie menší lithium-ion baterie, která se pomocí tlačítka v interiéru dokáže nabít z hlavní baterie.
Ještě větším problémem je ale úplné vybití hlavní baterie hybridního systému. Jediná možnost, jak ji dobít je v servisech Toyoty. Dle vyjádření firmy se ale například ve Spojených státech doposud nestalo, že by tuto možnost někdo potřeboval využít.
U moderních plug-in hybridů je situace poněkud odlišná, tyto vozy jsou totiž schopny delšího provozu pouze na baterii a spalovací motor vůbec nepotřebují. V případě že vám dojde palivo se tedy pouze přepnou do EV režimu. Vzhledem k nižšímu výkonu elektromotoru použitému v takových vozech však nemůžete počítat se setjnými jízdními vlastnostmi jako v hybridním režimu. Pokud ale dojde energie i v baterii, nezbývá vám než zavolat odtahovku.