Běloruská automobilka MAZ byla založena už v roce 1944 a od počátku se věnovala výrobě nákladních vozů, čehož se drží dodnes. Jedním z ranných modelů byl i MAZ 502, dvanáctitunový náklaďák s pohonem všech čtyř kol, vyráběný od roku 1957. Vůz určený pro sovětskou armádu dostal dieselový dvoutaktní čtyřválec JaAZ 204B s výkonem 135 koní, se kterým byl schopen dostat se jen na asi 50 km/h. Vzhledem k příliš velké váze a nízké rychlosti se většího využití v armádě nedočkal a výroba skončila už o 9 let později, na sovětské poměry tedy velmi brzy.
Přesně tento model, s výrobním datem 1962, koupili Yuri Shif Customs v zapadlé běloruské vesnici v roce 2008 za asi 15 tisíc Kč, tehdy ještě bez jasné vize co s ním provedou. Až o čtyři roky později začala práce na projektu, pokřtěném po hlavním aktérovi, Mazzy.
Vzorem se stal dobře známý americký styl hot rod. Jako technický základ pro Mazzy posloužil Chevrolet Suburban GMT400. Velké SUV z roku 1994, s karosérií na rámu, darovalo kromě upraveného rámu a zadní nápravy také motor, osmiválec Big Block o objemu 7.4 litru a výkonu 290 koní. Ten na zadní kola přenáší čtyřrychlostní automatická převodovka, také ze Suburbanu. Na tento základ byla napasována kabina starého MAZu a za ní nově vyrobená ložná plocha z mahagonu, s úchytem na motorku. Vše je dokončeno zeleným lakem inspirovaným rat rody. Soška býka na kapotě je původní, dodávaly se s ní některé varianty původních MAZů.
Interiér se také dočkal podstatných změn, stylem sice vychází z minimalistického zpracování vojenského náklaďáku z 50. let, avšak doplněný o modernější ovladače a ukazatele z neurčeného vozu z 80. let. I přes poněkud netradiční kombinaci však vnitřek kabiny ladí se zbytkem unikátní kreace. Na lavicovou sedačku vozu bylo mimochodem podle tvůrců použito "pravé mexické pončo".
Yuri Shif Customs se na svůj první automobilový projekt řádně připravili, na stavbě údajně pracovali odborníci z automobilového průmyslu a pro Mazzy muselo být vyrobeno plno dílů na zakázku. Vzhledem k úrovni stavby není divu, že je možné jej legálně provozovat na silnici, v současné době je přihlášen v Moskvě.
Po stavbě se vůz ukázal v nabídce ruského dealera Royal Motors, za cenu 1.6 milionu korun. To se může za stroj, složený z amerického SUV z 90. let a starého sovětského náklaďáku zdát jako přehnaná částka, brzy se ale ukáže, zda měl někdo opačný názor.