Pick-up od Peugeotu? Přijde v roce 2020, ale jeho původ se vám líbit nebude

Kaicene F70 | foto: 中华人民共和国工业和信息化部

Pick-upy patří mezi nejpopulárnější vozy v USA ale i v Evropě jejich popularita poslední dobou roste. Proto také přibývá automobilek které je nabízí a svůj podíl na trhu si chce získat i skupina PSA.

Peugeot v současné době už jeden pick-up nabízí, ne však na evropském trhu. Vůz, pojmenovaný nápaditě Peugeot Pick Up, se totiž prodává pouze v několika afrických zemích a především jde jen o přeznačkovaný čínský Dongfeng Rich. Ten sám je pak licenční verzí Nissanu Navara první generace, který se vyráběl od roku 1997. Tato kooperace mezi Peugeotem a Dongfengem dává smysl, v Číně totiž spoluvlastní joint-venture produkující vozy PSA pro čínský trh a Dongfeng navíc vlastní necelých 14 % akcií Groupe PSA. 

Kaicene F70 | foto: Kaicheng Auto

Vloni však PSA oznámilo, že pick-up pod svými značkami uvede i na evropský trh. Půjde o vozidlo vyvinuté ve spolupráci s čínskou státní automobilkou Changan. Ta je čtvrtou největší automobilkou Číny a největším prodejcem lehkých užitkových vozidel v zemi. Také s Changanem má PSA společné joint venture, vyrábějící pro Čínu vozy pod značkou DS. Pro PSA nejde o nic nového, všechny vozy kategorie LSV byly spoluvyvinuty s dalšími automobilkami, konkrétně Fiatem a Toyotou v joint venture Sevel.

Vývoj nového pick upu pro PSA má na starosti automobilka Kaicheng Auto, produkující vozy Kaicene, jedna ze čtyř hlavních podznaček spadajících do skupiny Changan. Nový vůz je už v pokročilém stádiu vývoje, ostatně na čínský trh má být uveden ještě dříve než na evropský. V čínských médiích se už ukázaly špionážní fotky zamaskovaných prototypů, jak s logem Peugeotu, tak Kaicene.

Kaicene F70 | foto: 中华人民共和国工业和信息化部

Nově se ale můžeme podívat na sadu fotek z čínského Ministerstva pro průmysl a informační technologie, které na svém webu zveřejnilo fotografie a údaje čínské verze vozu, nazvané oficiálně Changan SC1035SPCA5, s obchodním názvem Kaicene F70. Uvedení na stránkách ministerstva znamená, že je vůz hotový a schválen k prodeji v Číně. 

Bílý pick-up na fotkách designem příliš neohromí, některými detaily jako například spodní linka oken nebo tvarování kapoty připomene současný Nissan Navara. O vyloženou kopii ale nejde, verze pro PSA by pak měly přijít s přední částí odpovídající designovému jazyku každé ze značek. Pod kapotou čínského vozu se nachází benzínový čtyřválec Yunnei o výkonu 148 koní, evropské verze však využijí místní motory PSA.

Kaicene F70 | foto: 中华人民共和国工业和信息化部

PSA plánuje vůz nabídnout pod značkami Peugeot, Citroën a nově i Opel, spolu s britskou verzí jako Vauxhall. V Evropě půjde pro PSA o návrat mezi pick upy po 25 letech, naposledy se zde totiž v 90. letech prodával model 504 pick up, dovážený z Argentiny. 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy