BMW zrenovovalo jediný dochovaný kabriolet 1600 GT z roku 1967, vypadá úchvatně

BMW 1600 GT | foto: BMW

BMW 1600 GT je jedním z nejvzácnějších strojů bavorského výrobce, ačkoliv ani není původem od něj. Před pár dny se ale ukázal renovovaný kousek 1600 GT Cabrio, jenž je jediným dochovaným kusem na světě.

Automobilka Glas byla od počátků výroby automobilů známá pro své malé modely Goggomobil, v 60. letech však dostala na trh i větší stylové kupé GT a sedan 1700. V roce 1966 Glas odkoupila konkurenční automobilka BMW, která si menšího výrobce vybrala hlavně kvůli získání některých jeho inovativních technologií. Většina modelové řady Glas byla hned zrušena a zbytek se přejmenoval na BMW. 

BMW 1600 GT | foto: BMW

Tak vzniklo i kupé BMW 1600 GT. Původní vůz od Glasu se po převzetí firmy dočkal nového motoru původem od BMW a modrobílého loga na kapotě. Změny byly provedeny také na podvozku, BMW nahradilo pevnou zadní nápravu Glasu modernější nápravou s vlečenými rameny. Ve výrobě se však vůz udržel jen necelý rok, kdy vzniklo 1255 kusů, všechny s karosérií kupé.

Předchozí verze prodávaná ještě s logem Glas měla ale i kabrio verzi, kterou BMW zrušilo. Na požadavek amerického dealera BMW Maxe Hoffmana se ale pro novou variantu vozu začala chystat otevřená verze a také silnější verze kupé s motorem o objemu 2 litry. V italské karosérně Frua vznikly dvě karosérie kabriolet, které se u BMW nalakovaly a zkompletovaly, čímž vznikly dva prototypy BMW 1600 GT Cabrio. 

BMW 1600 GT | foto: BMW

Na výrobu a export do USA ale nikdy nedošlo. Jeden z vozů byl zničen při testování, druhý se však zachránil a byl předán významnému akcionáři BMW Herbertu Quandtovi. V jeho rodině se vůz, mimochodem legálně přihlášený pro provoz na silnicích, zdržel desítky let, než byl prodán soukromému sběrateli. 

Po nějaké době se BMW Group Classic podařilo vůz najít a odkoupit, s cílem jeho renovace a vystavení v muzeu. V továrně v Dingolfingu, stejné kde byl vyroben, se skupince učňů vedených zkušenými trenéry, podařilo dostat BMW 1600 GT Cabrio do stejného stavu v jakém kdysi fabriku opustilo. Před pár dny byl vůz oficiálně představen veřejnosti a předán do sbírek BMW Group Classic.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy