Už od roku 1980 probíhá v Ghaně každoroční technologický veletrh, kde místní duchovní Kwadwo Safo prezentuje své bizarní vynálezy. Zpočátku si vystačil s jednoduchými nástroji, jako bylo zařízení na výrobu cihel, elektrickou kytaru ve tvaru ryby nebo mluvícím záchodem. V posledních letech se však stále více zaměřuje na vojenskou techniku. Zatímco linka na cihly byla opravdu schopná produkce, válečná výzbroj připomíná spíše modely žáků základní školy, jen v životní velikosti. Videa na Youtube s nadšeným komentářem prezentují například tank, postavený zřejmě z lepenky, který po krátké projížďce odpálí silvestrovskou raketu. Ani vrtulník s podobně pofidérním zpracováním a izolepou přilepenými rachejtlemi na přídí nevypadá jako důkaz technologické vyspělosti firmy Kantanka, kterou Safo založil a která jeho vynálezy produkuje.
Jedním ze snů samozvaného apoštola, který si v 70. letech založil i vlastní církev, bylo vyrobit vlastní automobil - ghanské národní vozidlo. V roce 2006 představil svůj první prototyp, velké SUV nápadně připomínající postarší japonské a čínské vozy, velmi časté v této části světa. Video z výroby ukazuje pár dělníků v otevřeném hangáru, jak na zemi kladivy stloukají rám vozu a panely karosérie a dokonce odlévání bloku motoru na dvorku továrny. Je však více než pravděpodobné, že většina dílu pochází z rozebraných SUV.
Od té doby představuje Kantanka každý rok na veletrhu nový model, pokaždé s bizarní funkcí, která dle Kwadwo Safy dokazuje technologickou vyspělost jeho firmy. Některé vozy tak v lokální řeči Akan připomínají řidiči, že nastoupil do vozu vyrobeného Kwadwem Safou, jiné lze nastartovat a ovládat pomocí hodinek. Jedno SUV je možné nastartovat tím, že se na něj namíří hůl, jiné přiložením ruky na hruď, samozřejmě jen pokud máte na sobě speciální s autem dodané triko - což mimochodem Safo prezentoval jako potvrzení bohem dodaných schopností. Všechny tyto vozy však měly společné kromě bizarního vzhledu a schopností také to, že vznikly jen v jednom kusu a i přes neustálé sliby se nikdy nerozběhla sériová výroba.
V roce 2014 však Safo oznámil, že buduje moderní továrnu schopnou produkovat 120 automobilů měsíčně a hned poté začal s představováním nových vozidel, které vypadaly o poznání lépe a kvalitněji než dosavadní pokusy Kantanky. Kromě toho navíc bylo zřejmé, že existuje více než jeden kus od modelu a brzy začal prodej v nově postaveném autosalonu. V následujících letech se Kantanky objevily v ulicích Ghany, vozy byly dodány i policii či armádě a SUV si koupila i kancelář prezidenta a ministři ekonomiky a financí. Toho si samozřejmě všimla i média, nejen ta lokální, které Kantanku oslavují jako národní poklad, ale i zahraničí. O úspěchu malé ghanské firmy tak už informovalo i CNN či Forbes.
Jednu věc však Kwadwo Safo a jeho věrni médiím i kupcům zatajili. Jeho vozy, ačkoliv dle vyjádření Kantanky vyvinuté v Africe tak, aby vyhovovaly náročným podmínkám kontinentu, nejsou opravdu jeho. Všechny jsou totiž existující modely čínských automobilek a do Ghany je dodává firma, nabízející kompletní továrny na výrobu vozů z CKD kitů, včetně zaškolení dělníků.
Jak taková továrna vypadá ukázal Safo na několika videích, kde jsou zřetelně vidět i díly dodané z Číny, které už dělníci dokáží dát dohromady i s relativně jednoduchou výbavou. Že nejde o žádnou vyspělou technologii je zřejmé i z faktu, že celá továrna je projektovaná pro funkci bez přívodu elektřiny.
Každý vůz je tak dodán do Ghany v bednách v částečně rozebraném stavu, například motory už ale chodí zkompletované. V továrně Kantanky je pak zaučení dělníci poskládají a nalepí na hotový vůz vlastní loga. Tento postup je výhodný pro obě strany, Kantanka se dostane k vyspělým vozům s nízkou investicí a čínské automobilky vstoupí na nový trh bez zátěže špatné pověsti čínského vozu a s přidanou hodnotou lokálního výrobce. To mimo jiné také znamená, že se vyhnou často velmi vysokým importním clům na zkompletované vozy. To, že jde o vozy s čínským původem, většina místních opravdu netuší.
Stejným způsobem mimochodem vznikají auta i v jiných zemích, první národní automobilky stejným způsobem získala například Etiopie jako Holland Car, Nigérie jako Innoson Motors, či Kambodža jako Khmer First Car Factory.
Samotné vozy pocházejí hned od několika zavedených výrobců. Mezi první modely Kantanky patřily SUV a Pick-upy od Foday, menšího výrobce z jihočínského Foshanu. Například Kantanka Onantefo je jen přejmenovaný Foday Explorer 6, SUV s výraznou maskou postavené na základě Mitsubishi s řadovým čtyřválcem Mitsubishi Sirius, nejběžnějším motorem využívaným ve stovkách čínských modelů. Dalším SUV v nabídce je menší Kantanka K71, neboli Brilliance Jinbei S30. Toto malé SUV mimochodem využívají jako základ desítky menších čínských výrobců elektrických vozidel a stejně tak jde o jedno z nejběžnějších aut nabízených v CKD formě pro export.
V současné době nabízí Kantanka také sedany, od základního Amoanimaa, pojmenovaného po matce Kwadwo Safy, na základě Lifanu 530, po překvapivě pohledný sedan vyšší střední třídy Mensah, přejmenovaný Lifan 820 a s totožným 2.4 litrovým motorem Sirius jako starší Onantefo. Novou generaci SUV Onantefo dodal opět Foday, tentokrát model Landfort.
Vzhledem k tomu, že oficiální čísla z ghanského trhu s novými auty v podstatě neexistují, je téměř nemožné zjistit reálné údaje o počtu prodaných kusů. Samotná firma udává 400 prodaných kusů za rok 2017, 300 za první pololetí roku 2018 a nezávislé reporty ukazují, že si svůj podíl na trhu opravdu byly schopny získat. Se zahraničními vozy totiž bojují nejen pověstí lokálního vozu, ale hlavně výhodnou cenou. Základní Amoanimaa začíná na 370 tis. Kč a malé SUV K71 na 400 tisíc Kč, což jsou ve srovnání s novou konkurencí docela nízké ceny.
Stejně jako většina současných výrobců, i Kantanka pracuje na elektrifikaci svých modelů. Vzhledem k podmínkám, v jakých vozy vznikají, se samozřejmě nedá očekávat vysoká vyspělost - preferuje se nízká cena a jednoduchost. Elektrické prototypy Kantanky, prezentované na přehlídkách, proto pod přední kapotou většinou ukazují dvanáct propojených autobaterií, snadno dostupných v každém koutě Ghany.
Kromě toho však Kwadwo Safo, nazývaný dnes v Ghaně „Hvězda Afriky,“ nadále buduje vozy své vlastní konstrukce. V poslední době tak představil například velmi originální limuzínu na základě mototříkolky s osmiválcovým motorem. Další novou tříkolkou je bizarní stroj nazvaný Okatakyie, jenž je dle samotného Safy inspirovaný Mercedesem G. Ve skutečnosti ho však nepřipomíná ani s hodně velkou dávkou představivosti.
Do budoucna slibuje Kantanka Automobile Company, teď už vedená synem zakladatele, vyrábět sportovní vůz Mmrikatufuo, velmi podobný Bugatti Chiron. Zveřejněný 3D model vozu vypadá jako Chiron s přelepeným logem, nedá se však očekávat, že by Bugatti dodávalo do Ghany CKD kity podobně ochotně, jako to dělají číňané.