Vánoční dárek na poslední chvíli? Mrkněte na tato levná auta

Ilustrační foto | foto: Koláž: AutoRoad.cz

Štědrý večer se kvapem blíží a vy stále ještě nemáte vymyšlený vánoční dárek? Možností je přehršel a ne vždy se zavděčíte elektronikou nebo párem teplých ponožek. Pokud máte doma neposedného řidiče, který však stále ještě nemá svůj vlastní dopravní prostředek, můžete mu udělat nebývalou radost pod stromečkem.

Doba značně pokročila, automobilky chrlí na trh stále nové modely a v bazarech se začínají stále častěji objevovat poměrně zajímavé vozy, které pořídíte za cenu slušně vybaveného telefonu či laptopu. Samozřejmě, je potřeba počítat s přidanými náklady v podobě prvního servisu a hlavně pojištění, nicméně pořídit dnes automobil do 20.000 už rozhodně není nic nemožného.

Podívali jsme se tedy na nabídku jednoho z nejnavštěvovanějších českých webů nabízející ojetiny a pár jich pro vás vybrali. Při výběru jsme si stanovili pouze finanční limit 15.000 Kč (a něco málo zbude na první servis) a klimatizaci ve výbavě. Ačkoliv jsme zaškrtávali i kolonku "Nehavarováno", u některých modelů o tom poněkud pochybujeme a rozhodně bychom doporučovali prohlídku s mechanikem.

Citroën Xsara 1.8i 66 kW - 12 900 Kč

Citroën Xsara 1.8i | foto: sauto.cz

Je velkým překvapením, že nejlevnější z námi procházených vozů patří na první pohled k těm nejzachovalejším. Xsara z roku 2000 sice neoplývá kdovíjakým výkonem, 90 koní z objemu 1.8 litru je ostudně málo, nicméně stav jejího interiéru i exteriéru se zdá být příslibem dlouhé životnosti. Na svůj nájezd 195 000 kilometrů totiž vypadá až překvapivě zachovale. Prodejce navíc přidává 2 sady gum. Drobnou nevýhodou však může být STK platná jen do března 2018.

Škoda Felicia 1.6

Ve výběru samozřejmě nemůže chybět stará dobrá Felicie, v tomto případě v kdysi prémiové exportní variantě s motorem 1.6 litru, klimatizací a elektrickým stahováním okýnek. Vůz bohužel prošel pokusy jakéhosi pseudo-tunera, nicméně pestrobarevné potahy na výplni dveřích a palubní desce by snad s trochou opatrnosti mohly jít sundat. 

Škoda Felicia 1.6 | foto: sauto.cz

Dalším malým trablem je koroze, se kterou už snad Felicie vyjížděly z automobilky. Zde se klasicky projevuje na pátých dveřích a zadních lemech. Kromě toho však automobil vypadá překvapivě zachovale a za nastavenou cenu by nemusel být marnou koupí. Na tachometru mu svítí 144 000 kilometrů a rozvody měly být dělány v roce 2015 (140 000 km). Technická však platí bohužel jen do ledna 2018.

Peugeot 206 2,0 HDI

Nejmodernějším z pětice nalezenců je Peugeot 206 s dieselovým motorem 2.0 HDI o výkonu 90 koní. Ten sice nepatří mezi žádné sportovce, ovšem tyto motory se kdysi těšily velmi dobré pověsti, tudíž ani nájezd 245 110 kilometrů by nemusel být problém, pokud byla motoru věnována péče.

Peugeot 206 2,0 HDI | foto: sauto.cz

Interiér i exteriér bohužel odpovídají nájezdu. Venku nalezneme pár větších i menších škrábanců a promáčklin, uvnitř pak vůz působí poněkud vybydleně a stav předních sedaček i volantu skrývají laciné potahy. Pokud byste ale stihli interiér pořádně vyčistit a plasty oživit, mohl by malý Peugeot udělat radost. STK platí do 11/2018, nicméně je zde malý háček - prodejce přiznává horší spojku, která se dřív nebo později přihlásí o výměnu.

Hyundai Coupe 1,6

Hyundai Lantra 1,6 | foto: sauto.cz

Pokud chcete udělat radost sportovním kupé, nic levnějšího než Hyundai Coupe pravděpodobně neseženete. Dovezené kupé s výkonem 116 koní svými jízdními vlastnostmi rozhodně neoslní, nicméně díky řadě shodných dílů z Lantry bude jeho údržba relativně snadná. Navzdory fotkám pořízeným na kalkulačku nevypadá vůz úplně špatně, ovšem při nájezdu 206 549 kilometrů bychom byli opatrní, neboť některé díly budu jistě volat po výměně. STK však platí do září 2018, takže se chvíli jistě povozíte.

Peugeot 406 1.8i

Posledním vozem, na který padlo naše oko, je Peugeot 406 s motorem 1.8 o výkonu 110 koní. Čtyřistašestka byla svého času velice vychvalovaným vozem, který se snažil po stránce jízdních vlastností dohnat německé konkurenty seč mu síly stačily. Uvnitř nalezneme dostatek prostoru a interiér tohoto kousku překvapivě neprojevuje tolik známek únavy, koli bychom u vozu s nájezdem 254 801 kilometrů čekali.

Peugeot 406 1.8i | foto: sauto.cz

Při tomto nájezdu je však opět potřeba celý vůz raději dvakrát zkontrolovat, což by ale snad neměl být problém - neboť inzerent nabízí možnost přizvat si vlastního technika. Navíc vám prodejce vystaví certifikát Cebia, který by toho měl o voze opět hodně prozradit.

Navzdory pár puchýřkům na zadní části a oloupanému laku na kapotě vypadá vůz dobře, ovšem znervózňují nás dvoubarevné světlomety, které naznačují něco o kolizi. Kontrola motorového prostoru a originálních dílů/svárů tak jistě bude na místě.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy