Nasazení futuristického prototypu Audi RSQ do hollywoodského spektáklu „I, ROBOT“ bylo skvělým tahem: Film se stal kasovním trhákem a značka Audi se tak dostala do středu zájmu obrovské rodiny filmových diváků. „Umístění našeho modelu do amerického velkofilmu prokazatelně zvýšilo image značky Audi na trhu USA,“ říká Tim Miksche, který je zodpovědný za modelovou prezentaci vozů Audi. Unikátní prototyp sportovního kupé RSQ, který je na první pohled modelem Audi se vším všudy (nejcharakterističtějším poznávacím znamením je pro modely Audi typická jednodílná maska chladiče), se na plátně pohybuje celkem téměř devět minut a objevuje si i ve všech upoutávkách a na plakátech.
„Podle marketingových průzkumů si návštěvníci kin po shlédnutí filmu „I, ROBOT“ spojují značku Audi s termíny „atraktivita“, „osobitost“ a „přitažlivost“,“ říká Tim Miksche. Filmový prototyp RSQ tak znovu zvýraznil respektovaný slogan značky Audi: „Náskok díky technice“. Studie, uskutečněná v šesti velkých amerických městech, ukázala, že přes 95 procent diváků, kteří shlédli film „I, ROBOT“, se shoduje v názoru, že Audi RSQ perfektně zapadá do reálií příběhu. „To chápeme nejenom jako uznání skvělé práce našich stylistů, ale také jako potvrzení toho, že náš design je dobře zacílený do budoucnosti,“ říká Tim Miksche.
Film „I, ROBOT“, jehož scénář čerpá ze sbírky povídek světoznámého sci-fi autora Isaaca Asimova, je strhující akční podívanou, která za pomoci dosud nevídaných vizuálních efektů diváka doslova vtáhne do fantastického technicistního světa robotů. V roce 2035 jsou roboti běžnou součástí života, lidé využívají jejich předností a plně jim důvěřují... Jen poněkud excentrický detektiv, kterého ztvárňuje filmová superstar Will Smith, je přesvědčen, že roboti jsou schopni intrik a kriminálních činů mnohem děsivějších, než by byl schopen zosnovat člověk. S podporou Audi RSQ však Will Smith vyvázne ze všech léček a dokáže vyřešit problém, který by mohl znamenat zánik lidstva…
Film „I, ROBOT“ už po celém světě vidělo přes 55 milionů diváků, což jej řadí na pozici jednoho z nejúspěšnějších filmů roku. V České republice, kde byl film uveden do kin na přelomu srpna a září loňského roku, jej již shlédlo bezmála sto tisíc diváků a tržby přesáhly 10 milionů korun.
Film „I, ROBOT“ je pro Audi velkým úspěchem i při hodnocení reakcí tisku: Prototyp Audi RSQ se objevil na stránkách novin, magazínů, na internetu i v rádiu a v televizi ve více než 40 zemích světa. Jen v České republice se o něm zmínilo na 55 příspěvků novinářů. O odezvě, jakou jeho nasazení znamenalo, dobře vypovídá statistika světových internetových vyhledávačů – ty dnes zaznamenávají na 35 tisíc individuálních příkazů: „Hledej Audi RSQ!“
Text a foto: Audi
Audi RSQ úspěšné ve filmu „I, Robot“
Nasazení prototypu Audi RSQ do filmu „I, ROBOT“ výrazně zvýšilo image značky, a to zejména v USA