Stejně jako Golf 4Motion disponuje vylepšeným systémem pohonu všech kol, který tvoří elektronicky řízená lamelová spojka Haldex v olejové lázni. Octavia Combi 4x4 bude mít opět větší světlou výškou 160 mm, která umožní průjezd lehčím terénem, k tomu dostává tento model ochranný kryt spodní části motorového prostoru (za příplatek). Oproti základní Octavii Combi se čtyřkolka liší větší výškou (1493 mm) a menším rozchodem kol (vpředu 1533 mm a vzadu 1522 mm), ale narozdíl od předchůdce bude mít stejný objem zavazadelníku jako verze s pohonem předních kol.. Od začátku bude k dispozici ve dvou motorických variantách. Vznětovou reprezentuje čtyřválec 1.9 TDI PD o výkonu 77 kW, s nímž dokáže Octavia zrychlit z klidu na 100 km/h za 12,9 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 181 km/h. Benzinový „zástupce“ 2.0 FSI disponuje rovněž přímým vstřikováním paliva a dosahuje výkonu 110 kW. To umožní akceleraci 0-100 km/h za 9,7 s a nejvyšší rychlost 202 km/h. Oba motory budou výhradně v kombinaci s šestistupňovou ručně řazenou převodovkou. Verze s sturbodieselem přijde na 559 900 korun, 2.0 FSI stojí od 689 900 korun.
Součástí standardní výbavy budou čtyři airbagy, systém ESP, kola z lehkých slitin 15’’, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka a speciální čalounění Advanture Onyx a Advanture Achat.
Foto: Škoda Auto, a.s.
Škoda Octavia Combi 4x4
V nedávných dnech přišla do prodeje druhá generace nejprodávanější české čtyřkolky Octavie Combi 4x4.