BMW testuje produktový vizualizér rozšířené reality. Víme, k čemu slouží

BMW testuje produktový vizualizér | foto: BMW Group

BMW začalo nabízet poměrně unikátní interaktivní zážitek. Ten je navržený a sestavený společností Accenture a umožňuje zobrazit modely řady i ve 3D a v jejich reálné velikosti.

Barvu a výbavu vozů BMW i3 a i8 lze okamžitě nakonfigurovat. Nová technologie však zatím bude k dispozici jen ve vybraných prodejnách, až časem se vše rozšíří do dalších méně důležitých showroomů značky. Vše funguje díky technologii Tango, což je zdokonalená 3D technologie pro chytré telefony společnosti Google.

Zákazníci značky BMW si moho interaktivně prohlížet konfigurované modely BMW i3 a i8 v jejich skutečné velikosti. „Naše vozy jsou plné emocí, a abyste tyto emoce zažili, musíte mít možnost si vozy skutečně prohlédnout,“ řekla Andrea Castronovo, viceprezidentka BMW Group pro prodejní strategie a budoucí prodeje. „V situacích, kdy navolený model není na prodejně k dispozici, je vizualizace další skvělou možností,“ říká dále Andrea Castronovo. 

Pilotní program bude nejprve fungovat v deseti prodejnách, kde budou vybraní prodejci vybaveni mobilními zařízeními podporujícími technologii Tango. Pomocí tohoto vybavení budou moci zákazníkům nabídnout vizualizaci a následnou prohlídku produktů BMW i, a to prostřednictvím rozšířené virtuální reality vytvářející 3D obrazy.

Ty lze interaktivně prohlížet, kdy si zákazník může otevřít víko zavazadlového prostoru, boční dveře a dokonce „nastoupit“ dovnitř, aby si mohl lépe prohlédnout interiér vozu. Eric Johnsen, šéf oddělení Business Development for Augmented Reality společnosti Google, uvedl: „Výjimečnou vlastností technologie Tango je skutečnost, že chápe kontext prostoru. Takže například kola se skutečně dotýkají země a zákazník tak má z celého zážitku daleko realističtější dojem.“

„Při našich prvotních testech jsme sledovali, jak se lidé při snaze nastoupit do vozu krčili, jako by tam skutečně byla střecha, o niž se mohli udeřit do hlavy,“ vzpomíná Andrea Castronovo. „To jsou přesně ty detaily, díky nimž tato technologie zákazníkům nabízí skutečnou přidanou hodnotu.“

Vizualizér BMW i byl navržen a naprogramován společností Accenture, která integrovala obrazová data automobilů BMW i do aplikace využívající technologie Tango. Zákazníkům nabízí nový a interaktivní způsob, jak si vůz prostřednictvím funkcí, jež umožňují například otevřít dveře nebo rozsvítit světlomety, podrobně prohlédnout.

V zájmu zachování maximální intuitivnosti a jednoduchosti je aplikace namísto konfigurátoru vizualizérem, kde funkce, jako změnu barvy exteriéru a interiéru či designu kol, lze měnit dotykem na displeji. Jakmile je vizualizace dokončena, zákazník si může konfiguraci uložit a sdílet ji s ostatními, včetně prodejen BMW. To vše se dá zvládnout přes sociální sítě, e-mail nebo QR kód.

Jakmile bude zkušební program úspěšně dokončen, je v plánu aplikaci nabídnout v obchodě Google Play. Tam si ji zákazníci se zařízeními podporujícími technologii Tango budou moci stáhnout a používat kdykoliv a kdekoliv. „Věříme, že během několika málo let bude většina prémiových zařízení Android vybavena technologií Tango,“ řekl Eric Johnsen.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy