Tuhle Miatu Vám bude závidět každý fanda Tesly. Při pohledu pod kapotu zjistíte proč

Elektromotorem poháněná Miata je autem, které bude chtít každý fanda Tesly. | foto: craigslist.org

Elektrická auta si dnes kupujeme především z důvodu ohleduplnosti k životnímu prostředí. Zábavu stále hledáme spíše za volantem benzínového sporťáku. Přesto už několik pokusů o zábavný elektromobil vzniklo a nedopadly vůbec špatně. Taková auta však až příliš dávají na odiv svůj ekologický původ. A proto by leckoho mohla zajímat tahle zvláštní Miata.

Mazda MX-5, v USA značená jako Miata, je celý život symbolem lehkého a zábavného roadsteru, který nepotřebuje mít ve svých útrobách extra silný motor. Ekologii, i kvůli své hmotnosti, japonský vůz také zvládá obstojně, avšak pořád jezdí na benzín. Filozofií Miaty se vzdáleně inspirovali i jiní, mezi nimi třeba Tesla se svým elektrickým modelem s příznačným označením Roadster. Jenomže při pohledu na tuto konkrétní tmavou Mazdu ve vizuálně velmi dobrém stavu najednou i Tesla zbledne závistí.

Jak nepodívají značky E-Power, tato první generace z roku 1997 nemá pod kapotou zážehovou šestnácti- nebo osmnáctistovku. Místo ní nechal majitel v roce 2009 nainstalovat do útrob elektromotor. Výkon zveřejněn nebyl, avšak k jeho napájení slouží LiFePO4 akumulátory s kapacitou 28,8 kWh. Ty údajně stačí k dojetí do vzdálenosti 193 kilometrů na jedno nabití, a to při maximální rychlosti 120 km/h. Není to nikterak závratné číslo, ale představte si například zátah už při nízkých otáčkách. To je oblíbená disciplína většiny elektromobilů, vzpomeňte například na přestavěný Mercedes Vito nebo konce konců i Teslu Model S.

Pokud Vás elektrická Mazda Miata zaujala, máte šanci si ji pořídit a zachránit tak svůj kousíček naší planety. Aktuální majitel za ní chce 9950 dolarů (cca 246 000 korun) a dodává, že je auto v excelentní kondici. Jak už bylo řečeno, při pohledu na fotky tomu nejde nevěřit, jen se připravte na nevzhlednou obrazovku na palubní desce. Ale co byste pro přírodu neobětovali.  

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy