Vývoj naftových motorů sice i nadále pokračuje, ovšem Kia uvažuje nad tím, že jej ukončí. Můžou za to obří náklady na vývoj a také do jisté míry skandál Dieselgate. Kia by se nerada stala další značkou, která uvádí falešné reálné emise a aby se tak nestalo, musela by do komplikovanější spolehlivé technologie nacpat obří sumu financí.
S celou zprávou přichází britský Autocar, jenž dále uvádí, že se systémy pro dočišťování spalin přestává být diesel dostatečně úsporný a pro některé typy už dokonce ani není vhodný. Kia navíc vyvinula motor pracující v upraveném Atkinsonově cyklu a právě nová "naftovo-hybridní" jednotka může takový systém naplno využít.
Hybridní pohon se navíc v buducnu stane možným nástupcem naftových motorů. Podle Kie přestává dávat diesel smysl, a to hlavně z důvodu navyšování vysoké ceny celého pohonu. Postupné vyřazování naftových motorů je pak otázkou času i u ostatních výrobců.