Volkswagen POLO 2005

Polo | foto: Volkswagen

V letošním roce slaví automobilka Volkswagen se svým oblíbeným modelem Polo již 30.narozeniny. Současně těchto dnech přichází s jeho částečnou modernizací.

Změny se týkají zejména vnějšího vzhledu a nabídky pohonných jednotek.
Základ mezi zážehovými motory bude nadále tvořit tříválec o objemu 1,2 l a výkonu 55 koní. Základní vznětovou jednotkou pod kapotou Pola se stane tříválec 1,4 TDI s výkonem 70 koní (51kW), který nahradí atmosfericky plněný vznětový čtyřválec 1,9 SDI. Z celkem devíti motorů v nabídce bude nejvýkonnější mezi zážehovými stokoňová čtrnáctistovka a mezi vznětovými TDI 1,9 l o výkonu 130 koní (96kW) známý z Fabie RS.

Výraznějších změn doznal i vzhled přední části vozu. Přední maska se nese ve znamení nové designové vlny VW započaté před několika dny představeným novým modelem Passat.
Výraznější prolis kapoty se táhne od A-sloupků a je zakončen mřížkou chladiče ve tvaru písmene V.
Oproti stávajícímu modelu je novinka díky zvětšené čelní partii delší o 19 mm s celkovými 3916 mm. Šířka (1650 mm) i výška (1465 mm) zůstávají nezměněny.
Výbava bude nabízena v tradičních úrovních "Trendline","Comfortline" a "Sportline". Do základní výbavy Trendline patří 4 airbagy, ABS, duální brzdový asistent, cetnrální zamykání a elektrické ovládání předních oken vpředu. Ve verzi Comfortline je navíc v základu klimatizace.
Na přání lze nové Polo dovybavit prvky výbavy dříve dostupné pouze v luxusnějších modelech značky, jako parkovací senzory nebo čidla tlaku v pneumatikách.

I přes vyšší hodnotu, kvalitu použitých materiálů a bezpečnostní výbavu zůstávají ceny nového modelu nezměněny. Prodej v Německu bude spuštěn 14.března, v ČR by se měl k prvním zájemcům dostat v průběhu dubna.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy