Peugeot 107 - přichází s úsměvem :-)

107 | foto: Peugeot

Modelová řada 107 je jednoduchá a jasná, tvoří ji dvě karosářské siluety - tří a pětidveřová, dvě úrovně výbavy a tři typy pohonu. Peugeot 107 je 3,43 m dlouhé stání v ulicích města!

Svou délkou, která je ještě o 25 cm menší než u modelu 106, je verze 107 jedním z nejkratších čtyřmístných hatchbacků na trhu.
Malý vůz se zkrácenými převisy, se může pochlubit průměrem otáčení menším než 10 m. Tato do města ideální vlastnost je navíc doplněna působením pružného elektrického posilovače řízení a vozidlo se stává poddajné a lehce ovladatelné.
Velkorysý rozvor 2,34 m umožnil posunout vpřed místo řidiče, což spolu s minimálním převisem a umístěním kol do krajních bodů podvozkové základny zajišťuje vynikající výhled a vnímání vnějšího okolí vozu. Stejně kvalitní a spolehlivý má řidič přehled i o dění za vozem a po jeho stranách a to díky rozměrnému zadnímu oknu se sériově dodávaným stěračem a velkým vnějším zpětným zrcátkům nastavitelným z interiéru vozu.

Motor
- Benzínový 3-válec, 12 ventilů, emisní normy Euro 4 (2 ACT a systém VVT), objem 998 cm3, maximální výkon 50 kW (přibližně 68 k) při 6 000 1/min , maximální točivý moment 93 Nm při 3 600 1/min, výrobce: Toyota Motor Corporation.
Motor může být kombinován se dvěma převodovkami:
- manuální pětistupňovou, nebo
- automatizovanou manuální pětistupňovou převodovkou 2-Tronic. Systém ovládání bez spojkového pedálu je ideální pro řízení v městském provozu. Dva režimy ovládání umožňují buď plně automatický nebo aktivnější, sekvenční způsob řazení, kdy řidič mění převodové stupně pohybem řadicí páky na palubní desce vpřed nebo vzad.

- Dieselový motor HDI
4 válce, 8 ventilů, emisní normy Euro 4, systém přímého vysokotlakého vstřikování Common Rail, objem 1 398 cm3, maximální výkon 40 kW (přibližně 54 k) při 4 000 1/min, maximální točivý moment 130 Nm při 1 750 1/min, výrobce: PSA Peugeot Citroën.
Motor může být spojen pouze s manuální pětistupňovou převodovkou.

Benzinové motory vyvinou maximální rychlost 157 km/h, naftový je o malinko méně - 154 km/h.
Spotřeba se vzhledem k pohotovostní hmotnosti okolo 800 kg pohybuje ve skutečně minimálních hodnotách. V kombinovaném režimu připadne na benzinové varianty 4,6 l/100km a naftové verze 4,1 l/100km. Ve městském provozu lze očekávat jen asi o litr více.

Všechny verze 107 mají v základní výbavě k dispozici antiblokovací systém ABS Bosch 8, který zahrnuje elektronický rozdělovač brzdného účinku a systém CSC (Cornering Stability Control). Posledně jmenovaný systém umožňuje zlepšit stabilitu vozu při brzdění v zatáčkách před nástupem regulace systému ABS.
Elektronický systém kontroly stability ESP bude dostupný jako doplněk na přání v nejbližších měsících po uvedení modelu.

Bezpečnost posádky

Prvotní ochranu cestujícím vozu 107 poskytuje skelet karoserie. Jeho vývoji a realizaci byla věnována velká pozornost, neboť malé vozy musí energii při nárazu absorbovat rychlým způsobem. Další prvky pasivní bezpečnosti, kterými je model 107 vybaven, se snaží v maximální možné míře zmírnit následky nárazu:

- bezpečnostní sloupek řízení s vůlí zasunutí 73 mm snižuje míru průniku do kabiny v případě nárazu,
- výztuhy karoserie v části nad podlahou,
- airbag řidiče o objemu 60 l a airbag spolujezdce o objemu 90 l s možností deaktivace, pokud je na předním sedadle umístěna proti směru jízdy dětská autosedačka,
- bezpečnostní pásy na předních sedadlech s pyrotechnickými přepínači a omezovači přítlaku (450 daN),
- přední sedadla zamezující proklouznutí těla pod bezpečnostním pásem,
- výztuhy v předních dveřích optimalizující absorpci energie při bočním nárazu,
- boční airbagy o objemu 9 l k ochraně hrudníku pasažérů jako doplněk na přání,
- hlavové airbagy o objemu 24 l chrání hlavu cestujících na předních a zadních sedadlech (doplněk na přání).

Zvukové a vizuální upozornění na nezapnutý bezpečnostní pás podněcuje řidiče k jeho pravidelnému používání.
Na všech místech pro spolujezdce může být umístěna dětská autosedačka. Obě místa na zadním sedadle, které je ve vyšší verzi výbavy nebo na přání sklopné a dělené v poměru 50/50, jsou opatřena tříbodovými úchyty Isofix určenými pro instalaci kompatibilní dětské sedačky.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy