Velké kupé Škody? Věčný sen naplňuje vize Tudoru pro rok 2016

Škoda Tudor byla kdysi snem několika továrních designérů, dnes je snem internetových grafiků. | foto: Theophilus Chin

Uvedení kupé s okřídleným šípem ve znaku se vzpomíná téměř každým rokem. Jednou by mohlo vycházet z Rapidu, jindy zase ze Superbu. Pravdou je, že druhý jmenovaný měl k dvoudveřové variantě mnohem blíž. Konec konců koncepční Tudor z roku 2002 mají téměř všichni ještě v živé paměti. Jak by ale vypadal Tudor pro rok 2016?

Výraz Tudor vznikl jako složenina anglického výrazu two door již ve čtyřicátých letech dvacátého století, kdy označoval typ karosérie. Později se vžilo na tolik, že se tak začala nazývat samostatná modelová řada okřídleného šípu. Postupem času se však jméno stalo jen součástí historie, až do roku 2002. Tehdy Škoda představila v Ženevě červený koncept Tudor s 2.8litrovým zážehovým šestiválcem, vycházející z první novodobé generace Superbu. Velké luxusní kupé ve stylu Audi A5 slavilo u veřejnosti úspěch, do sériové výroby se ale i přes něj nikdy nedostalo. Mohlo by však zaujmout o čtrnáct let později?

Koncepční kupé Tudor ze ženevského autosalonu 2002 patří dodnes k nejhezčím Škodám. | foto: Škoda Auto

Vzhledem k tomu, že původní koncept stále fascinuje, tak nepochybně ano. Myslí si to také známý automobilový manipulátor a designér Theo Chin, který vzal přesně podle někdejšího receptu nový Superb, „sebral“ mu zadní pár dveří a lehce snížil střechu. Aby vůz vypadal správně agresivně, dostala ilustrace jiná přední světla. Výsledkem tak je auto, které si bere na paškál již zmiňované Audi A5, BMW řady 4 nebo Mercedes-Benz C kupé. S železnou pravděpodobností však u této jedné ilustrace také zůstane, protože automobilový trh si žádá jiné modely a Škoda rozhodně není z těch, jež by vyráběly spíše okrajová auta. Vzpomeňme třeba na druhou generaci Roomsteru.

Podobně jako původní Tudor by i jeho současník mohl vycházet ze Superbu. | foto: Theophilus Chin

Nezbývá než se ptát, jestli to není tak trochu škoda. Stylové auto z Mladé Boleslavi na trhu chybí, a tuto roli Superb Laurin & Klement s 280koňovým TSI jen těžko zastane. A právě nabídka motorů by v případě uvedení podobného stroje mohla být překážkou. Když už někdo investuje nemalou částku do luxusního kupé, pak očekává patřičnou pohonnou jednotku. Škoda dnes umí nabídnout pouze onen dvoulitr TSI, který je sice silný, ale zkrátka nereprezentativní. Manažerský sedan nebo kombi se bez šesti válců objedou, kupé už ale nikoliv. I tak bychom ale Tudor chtěli vidět ve výrobě, už jen proto, že to původní koncept, i se šestiválcem, do série nedotáhl.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy