Novinka byla prvními fotografiemi představena již v průběhu loňského roku. Nový sedan bude nabízet objem zavazadlového prostoru o hodnotě 526 litrů. Vstupní otvor, po odklopení víka kufru má rozměr 1 020 mm a šířka mezi podběhy je 1 048 mm. Do nového modelu můžete uložit dlouhé předměty až 1 058 mm, tím se úložný prostor prakticky zvětšil od předchozí generace o 54 mm.
Sedan má přední část téměř identickou s už dobře známými modely řady Focus, designérům se podařilo vtělit ducha „rychlé“ siluety hatchbacků i do klasické architektury tříprostorové limuzíny. Plynulé linie se táhnou od masky chladiče přes kapotu motoru až do výrazně skloněného A-sloupku karoserie, velká prosklená plocha boků je jedním z typických rysů designu řady Focus. Malé okénko zcela vzadu doplňuje elegantní boční grafiku klasické limuzíny.
Výrazná záď čtyřdveřového Focusu dává okamžitě najevo, že jednou z velkých předností tohoto modelu bude objemný zavazadlový prostor. Víko zavazadelníku se odjišťuje elektrickým mikrospínačem, k otevření stačí jen lehké zmáčknutí rozměrného spínače.
Variabilitu využití vnitřního prostoru sedanu zvyšují i zadní sklopná sedadla dělaná v poměru 60:40. Nový čtyřdveřový Ford Focus dokáže nyní převézt štíhlé předměty dlouhé až 1659 mm, což je o 180 mm více než v případě předchozího provedení.
Nový sedan řady Ford Focus vznikal v Evropě, odkud pochází jeho design, konstrukce i technologie, hraje však velmi důležitou roli ve strategických plánech značky Ford týkajících se dalšího posilování přítomnosti na nejrychleji sílících trzích Číny a asijsko-pacifické oblasti. Právě v těchto teritoriích jsou čtyřdveřové sedany střední třídy mimořádně populární a tvoří pilíř automobilového trhu.
„Modely vyvinuté v rámci Ford of Europe hrají klíčovou roli při úspěšné expanzi na trhy zemí Asie a Afriky,“ vysvětluje Lewis Booth. „Našim záměrem je výrazně posílit své pozice na těchto trzích a nový čtyřdveřový Focus nám tyto cíle velmi přiblíží.“
Zdroj a foto: Ford
Ford Focus sedan také do Ženevy
Druhá generace Fordu Focus se v Ženevě představí také s tříprostorovou karosérií. Od Focusu kombi se prakticky liší jen zádí. Ve svém segmentu bude soupeřit zejména s novou Borou.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Kateřina Brožová prozradila jméno nové lásky!
-
Češi půjdou pro medaili s největší hvězdou! Pastrňák bere do Prahy i Zachu
-
Juraj C. nebyl osamělým vlkem? Policie má i jinou vyšetřovací verzi atentátu na Fica
-
GP Emilia Romagna F1: V Imole vyhrál po napínavém závěru Verstappen před stále rychlejším Norrisem
-
Hanychová hned po soudu naložila Soukupovi! Řekla, co je nejsmutnější
-
TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?
-
TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!
-
OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?
-
TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?