Koncept má podle automobilky sportovní charakter a je doma jak na dálnici, tak v lehčím terénu. Na délku měří 4,93 m, na šiřku 1,89 m (shodné s A6 Avant) a je o 60 mm vyšší než předchůdce.
Zajímvé jsou přední světlomety složené ze 14 LED diod, které mají mít dle automobilky stejnou svítivost jako moderní xenonové světlomety. Střechu tvoří velké panoramatické okno se dvěma elektricky posuvnými díly. Studie stojí na krásných 19" kolech s pneumatikami 255/45 R19. Zepředu upoutá rozměrnou, bohatě chromovanou maskou chladiče.
Jinou zajímavostí studie je možnost elektricky sklopit opěradla zadních sedadel. Asi nepřekvapí, že elektricky se ovládají i páté dveře.
O pohon se stará naftový osmiválec 4,0 L vybavený nejmodernějšími technologiemi, jako piezoelektrické vstřikovače, systém common-rail a částicový filtr. Motor mimo jiné vyniká nízkou hmotností, a to pouhých 259 kg, čímž se dle automobilky zařadil na vedoucí místo jako nejlehčí vznětový osmiválec.
Výkon 286 koní (210 kW) je dostupný už ve výborných 3 200 ot/min. Maximum točivého momentu taktéž exceluje hodnotou 650 Nm v rozmezí 1 600 a 3 000 ot/min. Na stovku zrychlí vůz za 6,4 s, maximální rychlost tohoto „teréňáku“ je omezena na 250 km/h.
O přenos výkonu se stará stálý pohon všech kol spolu s tradičním diferenciálem Torsen a šestistupňovou převodovkou Tiptronic.
Vzduchové odpružení umožňuje měnit světlou výšku v rozmezí 160 až 210 mm. Při dosažení rychlosti 120 km/h se samočinně sníží ze standardních 180 mm o 20 mm níže.
Mezi zajímavé elektronické pomocníky řidiče patří systémy Audi Road Vision a Audi Lane Assist.
Ten první rozezná povrch vozovky a odhadne hrozící nebezpečné situace na sněhu, ledu nebo blátě, varuje řidiče a upravuje chrakteristiku ESP.
Audi Lane pomáhá řidiči v udržování přímého směru v jízdním pruhu a dává řidiči signály vibracemi volantu, v případě vybočení z jízdního pruhu.
Audi Allroad 2005 - zatím jen koncept
Na dnes zahájeném autosalonu v Detroitu se veřejnosti představuje koncept nové generace Audi Allroad. Přesně před sedmi lety se také na Detroitské Autoshow představila jeho první generace a dodnes zaznamenává značný úspěch. Designem koncept navazuje na současný model A6 Avant.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Markéta Pekarová Adamová: První slova o rozhodnutí ministerského kandidáta Tuleji
-
Plzní otřásl nález lidské hlavy v řece. Případ řeší kriminalisté
-
Agáta Hanychová o kostlivci ve skříni: Zatajil jí Dopita něco závažného?
-
Policie kvůli němu evakuovala školu v Litvínově! Muži hrozí tři roky za mřížemi
-
Jiřina Bohdalová oslavila 93. narozeniny: Poprvé hrála jako šestiletá!
-
OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?
-
TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?
-
TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin
-
Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?