Vodíková Honda FCV má sériovou podobu, vzhledem dostává pověsti podivína

Honda FCV, finální sériová verze | foto: Honda

S vodíkovým pohonem koketuje Honda už pěknou řádku let. Její koncept FCV jsme dokonce viděli už v několika podobách, tu bližších, tu vzdálenějších sériové verzi. Ta s definitivní platností míří do Tokia, svým designem se ale do mainstreamu rozhodně nezařadí.

Patrně nejkontroverznějším prvkem je tvar zadních blatníků, které částečně překrývají kola. Samozřejmě se jedná o daň za špičkovou aerodynamiku, přesto je na místě otázka, zda-li tento detail nešlo vyřešit lépe. Přední části dominují full-LED světla s LED diodami denního svícení, jež jsou po vzoru nového Renaultu Talisman protažena až do spodní části nárazníku. Přímo ze světel vychází mohutná stříbrná linka masky chladiče, nad níž se skví výrazné logo automobilky. Patrně nejatraktivnějším prvkem tak zůstává dvoubarevné lakování karosérie.

Kabina s velkým displejem multimediálního systému už je přece jen tradičnějších tvarů. Před řidičem kromě částečně digitálního přístrojové panelu najdeme rovněž head up displej. Až luxusním dojmem působí dvoubarevná palubní deska, zabíhající do výplní dveří, s dřevěnými dekory. O pohonném ústrojí, jehož součásti budou i vysokonapěťové elektromotory, zatím Honda prozradila jen 700kilometrový dojezd.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy