Oproti pěti či šesti válcovým řadovým dieselů nabízí až o 38% vyšší točivý moment, lepší akceleraci a větší hodnotu maximální rychlosti. Maximální hodnota točivého momentu je k dispozici již v 1600 ot./min a jeho hodnota zůstává stejná až do 2800 ot./min.
Celý motor se dá označit za umělecké dílo. Hliníková kliková skříň spolu s válci s šedé litiny se také významně podílejí na nízké hmotnosti celého agregátu, která číní 208kg.
Motoráři Mercedesu použili vstřikovácí technologii common rail třetí generace. To s sebou přineslo snížení hlučnosti motoru a také sížení spotřeby paliva. Nově vyvinuté piezo vstřikovače jsou mnohem rychlejší a preciznější než dříve používané solenoidové ventily. To umožňuje daleko přesněji dávkovat množství vstřikovaného paliva,které je pod obrovským tlakem až 1600 baru.
Nový je také kontrolní sytém motoru. Stará se o vše od systému rychlého startu až po automatický start funkce kontrolující vysokotlakou pupmu. VNT (Variable Nozzle Turbine) turbodmyvhadlo s elektronicky regulovatelnými lopatkami a recirkulace výfuových spalin s kontrolním ventilem je regulováno podle potřeby na základě nasbíraných dat.
Díky důkladnému magementu motoru emisní hodnoty splňují EU4. Přesto je motor dodáván s filtrem pevných částic.
Na závěr dodám, že motor bude možno spojit se sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G-TRONIC a bude možné jím vybavit i automobil s pohonem všech kol.
Zdroj: Tisková zrpáva Daimler Chrysler
Foto: Daimler Chrysler
Nový diesel V6 od Mercedesu
Nový motor bude disponovat výkonem 165kW a točivým momentem 510 Nm.To znamená, se stane jedním z nejvýkonějších ve své třídě.