Značka Lagonda vznikla v roce 1906 v Anglii jako výrobce luxusních a extrémně výkonných automobilů. A to bylo vidět i z dnešního srazu. Už jen nastartování jednoho z řadových šestiválců a mocné burácení výfuku podobného komínu od kamen vás přesvědčí o tom, že tahle auta nebudou na silnici žádná ořezávátka ani dnes.
Značku koupil v padesátých letech minulého století Aston Martin, který pomalu převedl výrobu pod svá křídla. Posledním záchvěvem staré značky byl extrémně hranatý Aston Martin Lagonda z roku 1976, který můžete také vidět v naší fotogalerii.
"Nejstarší exemplář je tu z roku 1928. Pro mě je ale srdcový dvanáctiválcový Rapide," říká František Kudela, pořadatel srazu a ukazuje na obrovský motor jednoho z exemplářů. Sám je majitelem jednoho z vozů této značky, kterých po světě podle jeho odhadů jezdí asi sto.
Z každého kousku na vás dýchne maximálni řemeslná přesnost a promyšlenost. Při pohledu na mechanická táhla brzd, které by dnes působily jako špatný vtip, má člověk pocit, že sednout do dvousetpadesátikoňového auta v první polovině minulého století bylo holé šílenství.
A je to tak trochu i dnes. Důkazem toho jsou loužičky provozních kapalin, které se během našeho pobytu pod auty vytvořily. Tu brzdová kapalina, tu benzín, tu fridex. Být majitelem takové hračky za miliony korun je ale podle pana Kudely k nezaplacení.