Piezokeramický snímač s malou směrovou citlivostí, umístěný v bloku zážehového motoru a měřící jeho hluk, vyvolávaný průběhem spalování. Signalizuje vznik detonačního spalování, charakterizovaného prudkým růstem tlaku, které při delším působení může poškodit motor. Čidlo je spojeno s elektronickou řídicí jednotkou motoru, která omezí předstih zážehu a zabrání vzniku klepání. Použití více čidel klepání, např. u každého válce, umožňuje selektivní regulaci zapalování každého válce podle jeho okamžitých provozních podmínek. Motor s čidlem klepání může spalovat i palivo nižšího oktanového čísla, jemuž se trvale přizpůsobí předstih zážehu, poněkud se ovšem sníží výkon. K fotografii: Průřez čidlem klepání: 1 - seismická hmota, 2 - těleso čidla, 3 - piezokeramika, 4 - kontakty, 5 - elektrická přípojka.
Technika: Čidlo klepání
Pokračujeme v seriálu technických pojmů, kde se tentokrát zaměříme na pojem "Čidlo klepání"...
Doporučit článek
Další zprávy
-
PŘEHLED změn v pražské MHD: Tramvaje musí kvůli výluce jezdit po jiných trasách
-
Karel III. učinil rázný krok pro dobro královské rodiny!
-
Markéta Pekarová Adamová: První slova o rozhodnutí ministerského kandidáta Tuleji
-
Plzní otřásl nález lidské hlavy v řece. Případ řeší kriminalisté
-
Agáta Hanychová o kostlivci ve skříni: Zatajil jí Dopita něco závažného?
-
OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?
-
TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?
-
TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin
-
Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?