Nissan dvakrát jinak

Micra | foto: Nissan

Zatímco nová generace modelové řady Micra míří mezi mladou klientelu a ženy všech věkových kategorií,větší Almera Tino je plnohodnotný rodinný MPV nabízející kromě...

prostorného pětimístného interiéru i patřičný cestovní komfort.

Japonská automobilka Nissan má ve svém výrobním programu hned několik velmi zdařilých turbodieselů-najdeme je nejen v terénnich vozech X-Trail či Patrol, ale taktéž v osobních modelech Micra, Almera, Almera Tino a Primera. Nejmenší z nich s označením 1,5 dCi pochazi z produkce partnerské značky Renault a nabízen je ve dvou výkonových variantách 48 a 60 kW (druhá verze má navíc chladič stlačovaného vzduchu).

My jsme si mohli vyzkoušet slabší variantu ve výbavě Visia. Kdo by předpokládal, že automobil s tímto motorem bude postrádat potřebnou dynamiku, hluboce se mílí. Agregát disponuje točivým momentem 160 N.m při 2000 otáčkách, živě reaguje na prudší sešlápnutí plynového pedálu a v nízkých a středních otáčkách má překvapivou pružnost. Není divu, že při pohotovostní hmotnosti pětidvéřového modelu pouhých 1030 kilogramů dokaže tento agregát s přímým vstřikováním common rail uspokojit i sportovněji založeného řidiče. Maximální rychlost a zrychlení z 0 na 100 km sice nejsou nijak uchvacující, vše si však Micra 1,5 dCi vynahrazuje v elasticitě a spotřebě paliva, která v kombinovaném provozu zřídka kdy přesáhne hranici 5 l /100 km. Předností malé micry je především její obratnosti v městském a příiměstském provozu a pochopitelně i skvělé jízdní vlastnosti v zatáčkách, v nichž se japonský kompakt chová s neobyčejnou suverenitou. Méně zdařilé je naopak dle našeho soudu odhlučnění motoru.

Nissan Almera Tino 2,2 dCi Tekna tvoří špičku modelové řady, a to jak svou výbavou, která mimo jiné zahrnuje šestistupňovou manuální převodovku, elektronický stabilizační systém ESP, šestnáctipalcová kola z lehké slitiny či zadní parkovací kameru, tak i dosahovanými jízdními výkony. Na dálnici jsme naměřili největší rychlost 190 km/h, z 0 na 100 km/h vůz pohodlně akceleruje za necelých 11 sekund a v kombinovaném provozu pohonná jednotka vystači s 8,2 až 8,5 litry nafty na 100 km/h. Při 130 km/h a zařazeném 6. rychlostním stupni vykazuje motor okamžitou spotřebu 6,5 l/100 km (podle palubního počítače) při otáčkách 2800 1/min. Podobně jako čtyřválec 1,5 dCi má i motor 2,2 dCi nesmírně pružný zátah ve středních otáčkách, v případě Almery Tino je ovšem dynamika vozu podstatně razantnější. Nejvutětší výkon 136 koní a především 304 N.m točivého momentu se pochopitelně projevují i v lepším pružném zrychlení. Obzvlášť příjemná je citelná akcelerace na V.a VI. rychlostní stupeň. Mezi přednosti Nissanu Almera Tino musíme zařadit především prostorný a vysoce praktický interiér, který využívá variabilitu zadních nezávisle upevněných sedadel. Po odstranění všech zadních sedadel vznikne ve voze ložný prostor o délce 1,75 m a šířce 1,33 m. Malou pihou na kráse jsou pouze větší boční náklony v zatáčkách.

Zdroj: AUTO forum
Autor: Antonín Matějka
Foto: Nissan

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy