Letošní ročník Red Bull Off ROAD 24 hours přinesl zajímavou podívanou na trati i mimo ni. Servis pro diváky byl na vysoké úrovni a leckdo by se mohl přiučit. Vždyť dění na trati celý víkend sledovalo šest kamerami, které byly on-line propojeny s velkou obrazovkou u startu a dalšími ve stanech s občerstvením. Na nich se zobrazovali průběžné výsledky, a tak byli všichni podorbně informováni o dění na trati. Novinkou byly rozhovory s jezdci přímo z depa. Mikrovlnné spoje zajistili organizátoři i pro internet a již během víkendu byly na stránkách závodu k dispozici fotografie, videosekvence, výsledkový servis apod. Občerstvení jelo prakticky non-stop od čtvrtečního odpoledne do neděle.
Na trať vyrazily všechny posádky v pravé poledne, 36 vozů v kategoriích do a nad dva litry, když Miss ČR Jana Doleželová mávla vlajkou, běželo 72 účastníků tradičně z kopce dolů ke svým strojům, aby se vrhli vstříc čtyřiadvacetihodinovému bláznovství. Nejlépe odstartovali Dřevohostičtí a pár kol se drželi i vedení v absolutním pořadí. Až zezadu naopak závod rozjížděl loňský vítěz Mirek Kubíček s Range Roverem. Po pár hodinách již figuroval na třetím místě. Jenže přišli technické potíže. Nejprve zlomil zadní tlumič, pak přišla výměna zadního diferenciálu a pár hodin na to se vytrhlo zadní pérování. Není divu, že 4x4 Kubi Team Geneve hodil ručník do rignu. To Autopoint Off Road Team v čele s Martinem Macíkem jel téměř bez problém,ů celý závod. Již v podvečer se definitivně usídlil na vedoucí pozici a postupně si vybudoval veliký náskok šesti kol na druhého. Tím byl po většinu závodu Šajgal team ze Slovenska. Šajgalovci se též potýkali s technickými problémy a spíše než by stahovali náskok na Martina Macíka, kontrolovali své druhé místo. Posledních 5 hodin jeli bez brzd, a to se jim asi půl hodiny před cílem málem nevyplatilo. Při prudkém sjezdu do kamenitého lomu obrátili svůj vůz na střechu. Dostali ho ale zpět na kola a v neděli v pravé poledne projeli šťastně cílem s pětikolovou ztrátou. Třetí dojel Dynamic offroad team.
Kategorii do dvou litrů ovládli Suzuki Jimny. Ale i ty musely čas od času do depa. SARA Team si vybral svou daň hned v úvodu závodu, kdy mu hned v prvním kole odešla přídavná převodovka. Na trať se vrátil asi za hodinu a od té doby se prokousával Vašek Randýsek st. startovním polem nahoru. Nakonec z toho bylo skvělé třetí místo v kategorii a páté v absolutním pořadí! O vítězství se doslova přetahovali jezdci G – teamu s velkým favoritem soutěže, Offroad teamem z Dřevohostic. G-teamu překvapivě fungovala technika a když Slánský s Valentou jeli v podvečer na druhém místě absolutně a vedli ve své třídě, diváci nevěřícně kroutili hlavami. Senzace se ale nakonec nekonala. Tým okolo Mirka Zapletala, Přemka Korejze a Dušana Randýska pracuje na jedničku. V průběhu noci se opět dostal do vedení a to si udrželi až do konce. O pouhých 22 vteřin jim uteklo i stříbro v absolutní klasifikaci! Dřevohostičtí se tímto vítězstvím zapsali nesmazatelně do dějin. Nejen že zvítězili na Red Bull OffROAD 24hours potřetí v řadě a postavili se tak vedle Macíka s Kubíčkem, kteří mají též tři triumfy, ale byl to pro ně i desátý závod bez porážky. Mirek Zapletal přiznal, že toto vítězství bylo opravdu asi to netěžší.
Mimo závod zde probíhal další z řady setkání členů Land Cruiser klubu. Toyota představila celou svou modelovou nabídku a pro každého diváka byl připraven ke vstupence Red Bull zdarma. Na patnáct tisíc diváků si mohlo stěžovat snad jen na počasí. Nedělní dopoledne se střídal déšť s kroupami se sluníčkem a ranní teploty byly na nule!!! Organizačně vše klapalo jako švýcarské hodinky. Závod se jel s koeficientem 3 jako Mistrovství ČR pod záštitou Českomoravské federace motoristických sportů. Trojnásobné bodové příděly zamíchají určitě pořadím v seriálu FS engineering OffROAD Maraton 2004. Nyní mají jezdci měsíc na to, aby dali techniku opět dohromady na další závod seriálu, který se jede v Považanech na Slovensku. Více fotografií či video sekvence najdete na www.redbull24hours.cz či www.offroadmaraton.cz.