Chevrolet Corvette 2005

Corvette | foto: General Motors

Americká legenda pokračuje, tak by se dalo nazvat představení další generace severoamerické klasiky - Chevroletu Corvette tentokrát pod vnitřním označením C6.

Stalo se tak na začátku tohoto roku a pro tamní automobilové nadšence to byla mimořádně vzrušující událost. Nová Corvetta už brzy vyjede na silnice, v Americe to bude v létě a do Evropy se dostane na podzim. Poslední generace této americké klasiky začala vyjíždět z továrny v roce 1997, a tak nastal vhodný čas pro uvedení nového modelu. Nová Corvetta hned na první pohled zaujme svými kompaktními tvary. Zachovává tradiční výraz, především zadní část s kulatými světlomety v mohutné stěně je u posledních generací nezaměnitelná. Markantní změnou však prošly přední světlomety, které jsou poprvé od druhé generace C2 opět odkryté. Známé „mrkačky“ již nejsou v módě, navíc konstrukce mrkacích světlometů zbytečně přidává kila na celkové hmotnosti vozu nemluvě o horším aerodynamickém obtékání přední kapoty v zapnutém stavu. Z boku tato nová Corvetta zachovává typické proporce svých předchůdců – dlouhá, nízká a široká přední kapota, masivní a vysoké zadní boky vozu a strmá, prakticky kolmá záď. Masivnost zadní partie odlehčuje velké okno, stejně jako odlehčují celou karoserii poměrně štíhlé A a B sloupky v souladu s rozměrným předním oknem. Střešní panel nad pasažéry je demontovatelný. Zajímavými prvky nové Corvetty jsou např. vertikálně umístěné kliky až na konci dlouhých bočních dveří, mohutná zpětná zrcátka, „přilepené“ třetí brzdové světlo na zadní hraně nebo také úzká štěrbina za předními koly.

Při návrhu karoserie využili konstruktéři rozsáhlé poznatky z testů v aerodynamickém tunelu, stejně jako využili dat a zkušeností ze závodního C5-R programu současné generace Corvett. Výška nové generace je shodná s tou předchozí, šířka je o 2,5 cm menší než u stávající řady a délka se dokonce zmenšila o skoro 13 cm (liší se jen o pár milimetrů od Porsche 911) . Bohémství u navrhování tzv. „amerických korábů“ se tedy možná přeměňuje v racionální využívání prostoru a užitečné snižování hmotnosti u nových modelů. Rozvor náprav se však zvětšil o 3,2 cm, což má přispět k větší stabilitě a větší prostornosti interiéru.

Pokud nahlédneme do interiéru, nejvíce zřejmě zaujmou „svítící budíky“ a pod nimi svítící nápis Corvette. Čtyřramenný kůží obšitý volant nemá příliš vzezření sportovního náčiní, Corvetta spíše nabízí dojem velkorysého pohodlí a luxusu. Spolujezdce odděluje široký středový tunel, na němž najdeme krátkou páku řazení. Přiobjednat si můžete DVD navigaci nebo systém startování motoru pouhým stiskem tlačítka. Zajímavou doplňkovou výbavou je také head-up system, který zobrazuje provozní údaje na čelní sklo ve dvou variantách.

Pod kapotou nové Corvetty tluče částečně hliníkový šestilitrový osmiválec (stále s osmiventilovou technikou), dodávající slušný výkon 400 koní (294 kW) a především mohutný točivý moment 595 Nm. Nová „C6“ s tímto motorem zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 290 km/h. O dostatečný přenos výkonu motoru na vozovku se starají nízkoprofilové široké pneumatiky 285/35 na 19-ti palcových zadních kolech. Ve předu najdeme kola 18-ti palcová s pneumatikami o rozměrech 245/40. V nabídce Corvetty bude šestistupňová manuální převodovka nebo čtyřstupňový automat pro méně sportuchtivé zájemce.

Chevolet chce se svým modelem uspět i na trzích v Evropě a Japonsku, proto rozsáhle testoval novou „C6“ například na německém Nürburgringu, s využitím podnětů a názorů evropských specialistů. Jak se to Chevroletu povedlo, zjistí evropští zájemci ve třetím čtvrtletí tohoto roku při zahájení prodeje nové Corvetty na evropském trhu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy