Členy týmu, který rekordy vytvořil, byli novináři a závodní jezdci z Evropy a Japonska.
Mezi vytvořenými rychlostními rekordy, které byly vesměs dosaženy na sériovém voze třídy B III (diesel 2000 – 2500 ccm), byly např. 214,228 km/h (1000 m s letmým startem), dále 117,928 km/h (1000 m s pevným startem) a průměrná rychlost 209,824 km/h během 24 hodinové jízdy. Všechny tyto rekordy byly vytvořeny na vysokorychlostní oválné zkušební dráze v Papenburgu v severním Německu ve dnech 1. a 2. května a podléhají ratifikaci FIA.
Pro pokus o vytvoření rychlostních rekordů byly úředníky FIA vybrány dva náhodné vozy a kromě ochranných klecí pro případ převrácení, závodních bezpečnostních pásů a rádiového spojení mezi vozy a boxem nebyly na vozech provedeny žádné úpravy.
Po pokusech o rychlostní rekordy jely tytéž vozy 675 km ze zkušební dráhy v Papenburgu do Wiesbadenu poblíž Frankfurtu n.M. s cílem provést zkoušku spotřeby paliva. Trasu tvořily jak dálnice rychlostní tak i silnice nedálničního typu a jeden z Accordů na ní dosáhl vynikající
průměrné spotřeby 3,067 l/100 km.
Projekt, jehož cílem bylo demonstrovat výkonnost a hospodárnost vozu Accord i-CTDi, byl nápadem pana Kenichi Nagahito, hlavního inženýra odpovědného za motory i-CTDi. Ten prohlásil: „Mým cílem při navrhování takové akce bylo ukázat zákazníkům, že první naftový motor firmy Honda je spolehlivý, vytrvalý, vysoce výkonný a má nízkou spotřebu paliva. Výsledky prověrky vytrvalosti při vysokých rychlostech a nízká spotřeba paliva moje očekávání vysoko předčily. Jsem velmi spokojen a moje díky patří novinářům, FIA a podpůrnému týmu, kteří nám pomohli tuto akci zrealizovat.“
Britský závodní jezdec Robin Liddell, který se nedávno zúčastnil čtyřiadvacetihodinového závodu na okruhu Le Mans, ale také amerických sérií Le Mans a britského mistrovství BRDC British GT to komentoval takto: „Honda udělala s novým Accordem výrazné kroky vpřed v designu, ergonomii a v řešení interiéru a nyní má výrobek, který může její vozy posunout směrem k nejlepším vozům ve své tčídě.“
Seznam rychlostních rekordů, vesměs podléhajících ratifikaci FIA:
1000 metrů letmý start 214,228 km/h
1 míle letmý start 214,099 km/h
1/8 míle pevný start 68,985 km/h
¼ míle „ 87,223 km/h
500 metrů „ 94,424 km/h
1000 metrů „ 117,928 km/h
1 míle „ 135,588 km/h
10 kilometrů „ 190,686 km/h
10 mil „ 198,172 km/h
100 kilometrů „ 209,915 km/h
100 mil „ 210,882 km/h
500 kilometrů „ 209,828 km/h
500 mil „ 210,876 km/h
1000 kilometrů „ 210,227 km/h
1000 mil „ 210,479 km/h
1 hodina „ 211,238 km/h
6 hodin „ 210,004 km/h
12 hodin „ 209,823 km/h
24 hodin „ 209,824 km/h
Motorová verze i-CTDi uzavírá řadu vozů modelu Honda Accord, která nabízí karosářské verze sedan i kombi se silnými, ekologickými a ekonomickými benzinovými či naftovými motory.
Tisková zpráva HONDA ČR (AM servis plus - BRNO)
Honda diesel vytváří nové světové rekordy
Nová Honda Accord 2.2 i-CTDi vytvořila v tomto týdnu 19 mezinárodních rychlostních rekordů a dosáhla navíc spotřeby paliva 3,067 litrů na 100 km.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Program krále Karla III.: Opět vyrazí mezi lidi!
-
Přehlížená i milovaná. Filmová ikona Penélope Cruz slaví 50. narozeniny!
-
Karel III. zpřístupní veřejnosti zámek Balmoral. Ceny vstupenek jsou astronomické!
-
Ve filmu Pretty Woman mělo být původně vše jinak!
-
Meghan si v královském paláci vysloužila nelichotivou přezdívku!
-
TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?
-
TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin
-
Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?
-
Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem