„Super Handling All-Wheel-Drive“ nazvaný SH-AWD, který zajišťuje mimořádnou schopnost zatáčení vozu odpovídající přesně pokynům řidiče a vynikající stabilitu vozidla. Jako první na světě kombinuje systém SH-AWD řízení rozdělení kroutícího momentu mezi přední a zadní nápravu s nezávisle regulovaným rozdělením kroutícího momentu mezi levé a pravé kolo tak, aby se volně přenášely optimální hodnoty kroutícího momentu na všechna čtyři kola v souladu s jízdními podmínkami. Nový systém bude v prodeji letos na podzim ve vozech Acura RL (Severní Amerika ) a Legend (Japonsko).
Na základě sledování ovládání vozu řidičem a vnějších jízdních podmínek vypočte systém SH-AWD optimální rozdělení kroutícího momentu jak mezi přední a zadní nápravu tak i mezi levá a pravá kola. Tato informace je předána do zadního diferenciálu, kde přímé elektromagnetické spojky nepřetržitě regulují a mění rozdělení kroutícího momentu mezi přední a zadní nápravou v rozmezí 30:70 až 70:30 a stranové rozdělení kroutícího momentu na zadní kola mezi poměry 100:0 až 0:100. Kroutící moment je využíván nejen k pohonu, ale také k řízení zatáčení, což se projevuje výrazným zlepšením ovladatelnosti vozidla.
Systém SH-AWD se skládá z čidel, snímajících úhel natočení kol, boční zrychlení a ostatní informace o vozidle; dále z ECU a ze zadního diferenciálu. Přímé elektromagnetické spojky uvnitř zadního diferenciálu, použité poprvé na světě, využívají elektromagnety pro přesné řízení vícelamelových spojek. Zabudované snímací cívky monitorují vůli mezi elektromagnety a magnetickým tělesem za účelem zajištění přesné a nepřetržitě proměnlivé regulace kroutícího momentu.
Zadní diferenciál je také vybaven zabudovaným akceleračním zařízením, rovněž prvním na světě. Během zatáčení přesahuje stopa vnějších zadních kol obvykle stopu předních kol směrem ven. Vnější zadní kolo se neotáčí dostatečně rychle, aby udrželo “krok” s koly předními, což brání účinnému přenosu kroutícího momentu. Tento problém řeší akcelerační zařízení systému SH-AWD, které mění převod tak, aby se otáčky zadního vnějšího kola zvýšily oproti kolům předním. Tím se snižují ztráty přenosem kroutícího momentu a podstatně zlepšuje ovladatelnost vozidla.
Požitek z jízdy je u vozů Honda pokládán za jeden z nejdůležitějších faktorů při jejich vývoji. Nový systém SH-AWD využívá pro určení vhodného rozdělení kroutícího momentu informace získané z reakcí řidiče. Výsledkem je vysoce neutrální pocit při řízení, vyvolávající optimální důvěru řidiče na reakci volantu a zajištění vynikající stability vozu a mimořádného pohodlí při řízení.
Zdroj: Tisková zpráva Honda ČR
Honda vyvinula unikátní systém
Firma Honda Motor Co., Ltd. oznámila ukončení vývoje nového systému pohonu všech čtyř kol.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Banán přilepený lepící páskou se prodal. Za částku, které se jen těžko věří
-
Eva Pavlová se stala terčem nespokojených občanů. Jak to nesla?
-
Bývalka Bena Afflecka učinila v otázce Jennifer Lopez zásadní rozhodnutí!
-
Dwayne Johnson září na premiéře Moana 2: Tanec a svaly, které vyráží dech!
-
Breivik už má vězení dost. Masový vrah chce na svobodu
-
TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc
-
DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky
-
Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru
-
Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?