Jubilejní stříbrnou Fabii RS, vyrobenou na přímou objednávku, si převzali v Mladé Boleslavi během slavnostního aktu osobně manželé Jonesovi z Velké Británie.
Předseda představenstva Škoda Auto a.s. Vratislav Kulhánek při této příležitosti mimo jiné řekl: „Jsem potěšen, že naše miliontá Fabia byla vyrobena právě pro zákazníka ve Velké Británii, a to nejen proto, že tato země patří k našim největším trhům. Velká Británie je příkladem země, kde se naplno projevila transformace značky Škoda – zatímco před rokem 1991 jsme byli značkou, na kterou se v Anglii s oblibou dělávaly vtipy – dnes jsou vozy Škoda na tomto náročném trhu zákazníky plně respektovány a s úspěchem srovnávány s produkty nejznámějších a nejvýznamnějších světových automobilových výrobců.“
Stotisící Fabia sjela z výrobního pásu již za jedenáct měsíců po zahájení výroby
Jeden z nejúspěšnějších automobilů značky Škoda v její dosavadní historii byl poprvé představen na mezinárodní automobilové výstavě ve Frankfurtu 14. září 1999. O rok později, na autosalónu v Paříži, pak následoval model Fabia Combi. Na ženevském autosalonu v únoru 2001 představila automobilka karosářskou verzi Fabia Sedan.
Karl-Günter Büsching, člen představenstva Škoda Auto zodpovědný za oblast výroby a logistiky přítomné novináře a hosty informoval: „Fabia má již více než čtyři roky pevné místo v našem výrobním programu. Svou kvalitou a solidností definitivně přesvědčila zákazníky, že značka Škoda patří právem do rodiny koncernu Volkswagen. Již náběh její výroby v září 1999 byl přesvědčivý a po 11 měsících od začátku sériové produkce se smontovalo prvních 100.000 vozů Fabia. Tento úspěch považujeme doposud za měřítko pro všechny následující náběhy a také například pro právě zahajovanou výrobu nové Octavie.“
Z celkového počtu jeden milión vyrobených vozů řady Fabia připadlo přibližně 622 000 na verzi hatchback, 300 000 na provedení kombi a 76 000 vozů na model sedan. Kromě toho bylo vyrobeno více jak 2000 užitkových vozů Fabia Praktik. Podíl modelové řady Fabia na celkové produkci společnosti Škoda Auto dosahuje téměř 60%. Kromě mateřského závodu Škoda Auto v Mladé Boleslavi se vozy Fabia montují i v ukrajinském závodu Eurocar v Solomonovu a v bosenském Sarajevu.
Zdroj: Tisková zpráva Škoda Auto a.s.
Foto: Škoda Auto a.s.
Milióntá Fabia sjela z výrobní linky
Z montážní linky sjel dnes (8. dubna 2004) v 10 hodin dopoledne již milióntý vůz modelové řady Fabia.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Češi si na MS vychutnali Dány. Porazili je 7:4
-
Ze slov atentátníka mrazí! Proč útočil na Fica?
-
Kdo je Juraj Cintula, útočník, který střílel na Fica?
-
Fico krvácel do břicha. Lékaři ho stále operují
-
Atentátníkem, který střílel na Fica, má být slovenský spisovatel
-
TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?
-
TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!
-
OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?
-
TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?