Nový Land Rover Discovery

Discovery | foto: Land Rover

Nový Land Rover Discovery přichází s pozměněným designem, přibližujícím se více většímu modelu..

..z nabídky Land Roveru – luxusnímu Range Roveru.

Kromě mimořádné prostornosti, nabízející možnost svezení sedmi cestujícím, přichází nový model s patentovaným systémem s názvem Terrain Response. Zařízení optimalizuje jízdní vlastnosti a komfort, stejně jako maximalizuje trakci. Řidič si jednoduše vybere otočným spínačem na středové konzole jeden z pěti režimů pro jízdu v terénu: buď zvolí univerzální řídící program, nebo program pro kluzké podmínky (známý jako tráva/štěrk/sníh), anebo vybere ze tři speciálních terénních režimů (bláto a vyjeté koleje, písek, kamení). Systém Terrain Response po řidičově volbě automaticky zvolí nejvhodnější nastavení moderních řídících prvků vozidla a kontroly trakce – upraví světlou výšku, točivý moment motoru, aktivuje v případě potřeby systém řízení sjezdu prudkých svahů, zapne elektronické řízení trakce a ideálně nastaví převodovku.

Nejslabším z nabízených motorů a zřejmě nejoblíbenějším bude turbodieselový motor V6 2,7 litru se vstřikováním paliva common rail využívající přeplňování turbodmychadlem s proměnlivou geometrií lopatek. Další pohonnou jednotkou bude motor o objemu 4,4 litru, který je speciálně vyvinutou verzí benzinového agregátu V8 od značky Jaguar. Změny přinesly nejen zvýšení objemu (ze 4,2 litru), ale i větší točivý moment při nízkých otáčkách a vylepšené utěsnění proti vniknutí prachu nebo vody. Třetí pohonnou jednotkou (jen pro vybrané trhy) je benzínový agregát V6 s objemem 4,0 litru.

Všechny tři motory jsou nabízeny se stálým pohonem všech kol. Obě benzínové jednotky mají šestistupňovou automatickou převodovkou nabízející program inteligentního řazení. Automatickou převodovku lze pořídit i k dieselovému motoru, ten je standardně dodáván s její šestistupňovou manuální variantou.

Ovladatelnost i přesnost při jízdě na silnici je u většiny modelů umocněna plně nezávislým zavěšení všech čtyř kol a vzduchovým pérováním. To umožňuje regulaci výšky podvozku, a usnadňuje tak prostupnost terénem.

K zajímavým prvkům u nového Discovery patří ještě adaptabilní světlomety, které se přizpůsobují směru jízdy, a osvětlují tak za každé situace cestu před vozidlem. Další zajímavostí jsou vyvýšená sedadla druhé řady, díky nimž a velkorysému prosklení karoserie mají na nich sedící cestující vynikající výhled z vozu.

Foto: Land Rover

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy