Dnešní ikona sportovních sedanů byla původně odhalena už v roce 1990 na ženevském autosalonu. Její brutální verze Evo II dávala na obdiv svůj široký aerodynamický body kit s upravenými nárazníky, roztaženými podběhy kol a velkým zadním křídlem. Vůz měl také upravený sportovní podvozek a větší 17-ti palcová kola.
Pod kapotou se ukrýval benzínový 2,5-litrový motor s maximálním výkonem 235 koní v 7200 ot/min. a točivým momentem 245 Nm mezi 5000 - 6000 ot/min. Díky němu se německý sedan dokázal z klidu na stovku dostat za 7,1 sekundy a rozjel se až na maximální rychlost 250 km / h.
Celkem bylo vyrobeno 502 kusů, poslední kousek sjel z továrního pásu v květnu roku 1990. Ostatně, pětset vyrobených kousků bylo limitem pro to, aby jej mohl Mercedes nasadit v závodní verzi i pro šampionát DTM. Jen pro zajímavost, tehdy stál nový Mercedes 190 E 2.5-16 Evo II 115,259.70 marek, což je zhruba ekvivalent 58,931 Eur.