Výzkum prokázal, že úplně nejhůře s bezpečnostní na silnicích je to v Pardubickém kraji. Dokonce je tam i nejnebezpečnější cesta, silnice I. třídy č. 43 mezi obcemi Svitavi a Štíty. Nejvíc nebezpečných míst je nejen v kraji Pardubickém, ale i v Moravskoslezském, Zlínském a Libereckém. Bohužel ani severní část Středočeského kraje na tom není o moc lépe. Silnice I/9 mezi Mělníkem a Českou Lípou je doslova terčem na nehody. Co se týče opačného konce pořadí, nejlpíl na tom je Olomoucký, Jihomoravský, Karlovarský kraj a Vysočina.
Silnice v Pardubickém kraji „dlouhodobě patří k nejrizikovějším”, říká Karel Kocián ze společnosti AF-Cityplan. Tato společnost má na starosti vypracování map, ukazujících na nebezpečné cesty. Nebezpečnost silnic se přitom v ČR moc nezmění, „to lze brát jako důkaz toho, že v rámci problematiky bezpečnosti silničního provozu nejsou na nejrizikovějších úsecích realizovány žádné hmatatelné změny,” říká dále Kocián. „Program EuroRAP je v České republice prozatím stále omezen na tvorbu rizikových map". Sleduje se na padesát parametrů, mimo jiné povrch silnice, stromy u silnice, překážky a rozhledové poměry".
Na mapách jsou vyznačeny úseky o průměrné délce okolo 20 km s průměrnou nehodovostí, ve které jsou započítány jen nehody s vážným zraněním či úmrtím. Na mapě je celkově zobrazeno 6 500 km dálnic, rychlostních silnic a silnic první třídy. Zveřejněné mapy nehodovosti přitom zohledňují data sesbíraná za poslední tři roky.