Zájem o sportovní verzi Mazdy 3 je neutuchající. Ostatně mluví se o ní již od představení „civilního“ hatchbacku. A tak se začali rojit různé zprávy a informace. Samotná automobilka tento „informační šum“ přiživovala a občas vypustila nějakou zprávu o chystaném hatchbacku.
Můžeme tedy počítat s mnohými verzemi a nejrozličnější technikou. Od pohonu všech kol, přes přeplňovaný motor, až po dieselovou alternativu k benzinovému agregátu.
Ostatně, ohledně motoru se pochopitelně mluví nejvíce. Nejdříve Mazda hlásala, že přeplňování v podobě turbodmychadla nepotřebuje, následně tuto zprávu dementovala s tím, že turbodmychadlo nakonec použije. To jí zatím vydrželo. Otazníky se však vznášejí nad tím, zda bude přeplňovat benzinový, nebo dieselový agregát. A my nevíme k čemu se přiklonit. Obě varianty jsou možné. Však již minulý rok se Mazda nechala slyšet, že výkonným dieselem disponuje a není tak vyloučeno, že ho použije jako základ pro sportovně střižený a zároveň trochu úspornější model.
Zároveň se však nevylučuje nový benzinový agregát technologií SkyActive, který aktuálně vyvíjí. K volbě motoru pro Mazdu 3 MPS utrousil pár slov šéf globálního marketingu Yasuhiro Aoyama,: „Možností máme hodně, teď musíme vybrat tu správnou a to ještě chvíli potrvá“.
Zda se můžeme těšit na 2,5 litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 300 koní, to nevíme. Každopádně bude nová Mazda 3 MPS stát za to a bude mířit s ostře nabitou zbraní na ty nejsilnější v oboru, tedy Subaru WRX STI nebo Volkswagen Golf R. Pokud tedy nebude využívat „naftové síly“.