Statistika společnosti Cebia sbírá data celý rok. Nejen o ceně vozu, stáří, ale také jak dlouho trvá, než se vůz prodá a samozřejmě o jaký vůz se jedná. Máme tak k dispozici spoustu zajímavých údajů.
Češi si začínají uvědomovat, že kupovat úplně nejlevnější vozy (většinou s nejhorším stavem), se jim často ani nevyplatí, to samozřejmě potvrzují statistiky. Češi si také uvědomili, že kupovat nové auto, znamená okamžitou ztrátu na ceně a tak raději sáhnou po ojetině, jejichž cena je vyšší než 350 000 Kč, tedy cena, za kterou si pořídíte nové auto.
Stále je nejvyšší zájem o vozy s cenovkou do 100 000 Kč. Meziročně však podíl klesl ze 42% na 39%. Logicky tak musel stoupnout podíl prodeje vozů jiné „cenové skupiny“. Zákazníci častěji vyhledávají vozy s cenovkou nad 350 000 Kč, zároveň roste i vyšší poptávka o vozy s první registrací u nás. Dovezená vozidla ztrácí důvěru zákazníků.
Vozidel s udávaným stavem tachometru přes 200 tisíc kilometrů se stále prodává do 13 %, což neodpovídá spektru stáří prodávaných ojetin.
Zajímavé změny se děli v žebříčku nejžádanějších ojetých vozů. Stále vévodí Škoda Octavie, která posílila o 0,5% na 10,3%. Na druhém místě samozřejmě Škoda Fabia, která však zaznamenala nižší zájem zákazníků, který klesl o 0,9% na 7,9%. Promítá se do toho očekávaný příchod třetí generace a také přítomnost Škody Rapid, které se již v bazarech objevují. Za Fabií se umístil Ford Focus s 2,6% a Volkswagen Golf s 2,5%. Prvních pět uzavírá Volkswagen Passa s 1,9%.
V prvním pololetí tohoto roku bylo nejprodávanější ojeté auto 4-6 let staré. Z celkového počtu prodaných aut, mělo tento věk 39% (zvýšení o 13%! ). Průměrný udávaný stav kilometrů (na tachometru) byl 120 000 km. Nejoblíbenější barva byla šedý, modrá a podíl bílé se meziročně výrazně zvýšil.
Nakonec ohledně doby, za kterou se ojetý vůz prodá. Minulý rok se vůz prodával průměrně 81 dní. Letos ojetina zmizí z prodejní plochy průměrně o 12 dní dříve, tedy za 69 dní.
Zdroj: Cebia