Původní model se představil v roce 1989 frankfurtském autosalonu, osmá série byla navržena tak, aby se zařadila mezi světová sportovní kupé s výjimečným designem, velkou dávkou elegance a mohutným výkonem. To se mu koneckonců podařilo, protože i dnes jsou BMW řady osm hodně ceněné.
Zatímco jeho design trošku zestárl, stále na něm najdeme prvky, které si dokáží upoutat pozornost, jako jsou vyklápěcí světlomety či hladké linie karosérie. V době uvedení osmičky se jednalo o přelomový model u značky BMW, právě on přinesl do výbavy pozdějších BMW nové prvky výbavy. Za zmínku stojí automatické stmívání vnitřního zpětného zrcátka a nebo dálkové centrální zamykání.
Když byl vůz uveden na trh, v základu si jej mohla veřejnost pořídit jen s 5.0-litrovým motorem V12 motor, který produkoval výkon 300 koní a točivý moment 450 Nm. To umožnilo 1790 kg těžkému vozu zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 6,8 sekundy.
V roce 1993 společnost představila dvě nové varianty. Méně výkonnou verzi 840 Ci se 4,0-litrovým motorem V8 s výkonem 286 koní, druhou verzí byla silnější BMW 850 CSi, jenž měla 5,6-litrový motor V12. Ten už poskytl 381 koní a 550 Nm točivého momentu. O rok později, byla 850 Ci vybavena novým 5,4 litrovým motorem V12, který produkoval 326 koní a byl připojen k nové pětistupňové automatické převodovce.
V roce 1999 skončila výroba BMW 8 a postaveno bylo celkem 30 621 kusů. Více než dvě třetiny z nich byly vybaveny právě motorem V12.