Emisní normě EURO 5 zvoní umíráček. Současná směrnice, platící od 1.9.2009, je pro většinu evropských zákonodárců již nedostačující, přichází tak k nástupu předem odsouhlasená EURO 6.
Ta je ve znamení stále se zpřísňujících požadavků na kvalitu spalování a s tím souvisejících škodlivin ve výfukových exhalacích. Oproti předcházející se však soustředí především na dvojici sloučenin z celkového počtu, obsažených ve výfukových plynech. Nová právní legislativa nezpřísňuje množství CO (oxidu uhelnatého), HC, rapidní pokles má však nastat v otázce vypouštěných pevných částic (PM) a NOX (oxidů dusíku). U NOX je to ze současných 0,18 g/km na 0,08 g/km.
Ani to však nemusí být konec „zelených“ zákonů. Součástí hlasování Evropského parlamentu má být dodatečné zpřísnění limit v otázce vypouštěného oxidu uhličitého (CO2) ze 130 g/km na 95 g/km a spotřeby paliva. Ta má nově poklesnout na aktuálně neuvěřitelnou hranici 2,7 l/100 km. Očekává se rok 2020.
Jakým způsobem se situace vyvine, není dosud jasné. V případě odsouhlasení výše uvedených legislativ, dojde k navýšení výrobních nákladů na vůz. Východiskem by pak bylo mírné zdražení produktů. Plug-in hybridy, automobily na vodík a jiné se tak zřejmě stanou běžným prostředkem na dopravních komunikacích.