Peugeot 208 T16, skvost mezi závodními automobily, čeká velká zkouška. Legendární závod do vrchu, odehrávající se nedaleko města Colorado Springs, stát Colorado, USA, vypukne již 30. června.
O Pikes Peak jsme již všichni jistě slyšeli. Údajně nejtěžší šotolinový závod světa, se začal jezdit již v roce 1916. Současně s 20 kilometrovým úsekem překonávají speciálně upravené vozy převýšení cca 1 400 m, což v kombinaci s vysokou nadmořskou výškou, negativně ovlivňuje výkony především klasických atmosférických motorů.
Konstruktéři francouzského speciálu se na vše zdá poctivě připravili. Do automobilu z karbonu vložili dvakrát přeplňovaný 3,2 l šestiválec o výkonu 875 koní, který tak dává společně s hmotností 875 kg, těžko uvěřitelný poměr jednoho koně na jeden kilogram hmotnosti. Dvojice turbodmychadel, vzadu umístěný motor, náhon 4x4, kotoučová brzdová soustava s průměry 380 a 355 mm. Těžko uvěřitelná fakta.
Když si za volantem vozu představíme mistra rallyeových závodů, Sébastiena Loeba, všichni víme, že jdou žerty stranou. Posaďte za závodní speciál jednoho z nejlepších závodníků všech dob. A teď si představme kombinaci jezdcova „umu“ a tabulkového zrychlení z 0-100 km/h za 1,8 s, 0-200 km/h za 4,8 s a 0-240 km/h za sedm sekund. Smích vadne, slova se mění v bezhlasné sípání.